ربا وارد نظام بانکی شده است

محمد غرضی گفت: بنده، علما و بسیاری از شخصیت ها در جریان نوشتن قانون اساسی در حد امکان تلاش کردیم تا ربا با تعریفی جدید وارد زندگی مردم نشود ولی متاسفانه ربا وارد سیستم شد و این حاکمیت هزینه پول با ربا مانع از شکل گیری اقتصاد کشور شده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۷۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷


محمد غرضی کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی اگر به صورت تخصصی وارد عمل شود موفق خواهد بود گفت: اگر بسیج تخصص این کار را نداشته باشد موفق به انجام خدمت های جامع نخواهند شد.

وی  تصریح کرد: عدم حضور بسیجیان در سیستم های تعریف شده منجر به عدم اقبال دولت نسبت به طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج شده است، سیستم های تعریف شده دولتی دارای امتیازاتی است که طرف مقابل را به سرویس دهی با نرخ مصوب دولت متعهد می کند ولی بسیج قصد دارد کار را مطابق نرخ تعریفی خود تحویل دهد .

غرضی با اشاره به بیست سال پست وزارت خود اظهار کرد: در این مدت تمام نیروی بسیج را مطابق نرخ تعیینی دولت به کار گرفتیم که خوشبختانه عملکردی بسیار قوی ارائه شد و شاهد تحولات اجتماعی بسیار عظیمی در این زمینه بودیم.

وی افزود: من بسیج را به عنوان یک نیروی بسیار جامع و موفق می شناسم و به این عزیزان توصیه می کنم با پذیرش مقررات حاکم بر دولت، مطابق نرخ تعریف شده عمل کنند، در مناقصه و مزایده ها شرکت کرده و آنچه که در مجلس و دولت تعریف می شود را مورد نظر قرار دهند.

وی ضمن استقبال از کاهش نرخ بهره های بانکی خاطر نشان کرد: یکی از واجبات اجتماعی جامعه مسلمانان حذف بهره بانکی یا همان ربا است، در اسلام ربا حرام است و کسانی هم که به ربا تکیه کنند هرگز در کار و زندگی خود موفق نخواهند شد.

غرضی عنوان کرد: تا زمانی که میزان تورم از هزینه رفاه بالاتر است قطعا مردم نیز سرمایه خود را از بانک ها خارج می کنند بنابراین دولت و مجموعه اقتصادی کشور باید تلاش کنند تا نرخ تورم کاهش پیدا کند.

وی در خاتمه با بیان اینکه برای انسان های صاحب جاه، تجمل یک ارزش است گفت: تمام کسانی که به نوعی دارای امتیاز هستند اعم از امتیاز مادی، اعتباری، اقتصادی و سیاسی، تجمل را ابزاری برای تکیه بر زندگی پر هزینه می دانند ولی عامه مردم حتی نمی توانند به تجمل نزدیک شوند. وی افزود: در حال حاضر بخش کوچکی از جامعه به تجمل روی آورده و با معرفی تجمل گرایی به عنوان یک ارزش، مردم را نسبت به آن تحریک و تشویق می کنند که این اتفاق منجر به بالا رفتن اختلافات طبقاتی و انحرافات اخلاقی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار