خبرهای داغ:

کاشت دندان مصنوعی درسن 40سالگی

درروستای «سفیدآب» حداقل هریک ازاهالی آنجا 5 دندان پوسیده داشته اند که درسنین بالای 40 سال به طور کلی دندان های آن ها ازبین می رود ونیاز به دندان مصنوعی پیدا می کنند.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۶۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

دکتر مهرعلیان معاون شبکه بهداشت دهان ودندان استان قزوین درگفت گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین درروستای «سفید آب» اظهار کرد: مردم ولی نعمت جامعه محسوب می شوند ووظیفه هریک ازما این است که درهر شغلی ومقامی که هستیم به اقصی نقاط جامعه سفر کرده و به آنها توجه وکمک کنیم .

وی افزود :"جهادگران " وقتی به نقاط دورافتاده می روند ازنزدیک شرایط دیگر مردم سرزمین خود را می بینند ولمس می کنند و دراین راستا ضروری است متناسب با شرایط آنها ،برنامه ریزی های شایسته واقداماتی ضروری انجام پذیرد.

این مسئول با اشاره به حوزه سلامت خاطر نشان کرد :درروستای «سفیدآب» حداقل هریک ازآهالی آنجا 5 دندان پوسیده داشته اند که درخیلی از آنها درسنین بالای 40 سال به طورکلی دندان های آنها ازبین نی رود ونیاز به دندان مصنوعی پیدا می کنند.

آموزش بهداشتی مهمترین اهداف دندانپزشکان جهادگر

وی آگاهی همراه با برنامه آموزشی را یک امر ضروری دانست واضافه کرد :با تاوجه به این امر دراردوهای جهادی می توان سطح دانش وآگاهی مردم را درامر بهداشت ارتقاءداد چرا که «آموزش بهداشتی » یک از مهمترین اهداف جهادگران درعرصه بهداشت دهان ودندان به شمار می رود.

اهالی روستا بیش ازدیگران می توانند به خود کمک کنند

مهرعلیان استفاده از دهان شویه ،مسواک زدن ونخ دندان ازعناصر برنامه آموزشی ،بهداشت دهان ودندان عنوان کرد وادامه داد :این اردوی جهادی هرساله به صورت مقطعی درسراسر کشور برگزار می شود که باتوجه به این امر باید خود مردم که مولفه اصلی هستند درراستای رفاه حال خویش بیشتر تلاش کنند به این منظورکه آنها اولین کسی هستند که می توانند به خود توجه کرده و سطح روستای خودرا ازلحاظ بهداشت و درمان افزایش دهند.

وی خواستار شد: مسئولین با توجه به گام هایی که درجامعه برمی دارند به دیگران نقاط سراسر استان خود سفر کنند تا ازنزدیک با درد جامعه خود آشنا شده وشرایط زندگی آنان رااز نزدیک لمس کنند.به دلیل اینکه به این شکل با نگاه انسان دوستانه بیشتر گام ها را صحیح تر درجامعه قدم برخواهند داشت.

دکتر مهرعلیان معاون شبکه بهداشت دهان و دندان استان قزوین تصریح کرد:مردم درهرشرایطی پایه اصلی سلامت جامعه محسوب می شوند چون می توانند باروزی سه بار مسواک زدن ازبسیاری از بیماری های بهداشت دهان و دندان پیشگیری کنند ازسویی دیگر با تأمین اعتبارات و امکانات شرایط بهتری را می توان برای آنها فراهم کرد .

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها