خبرهای داغ:
مسئول تیم جهادی شهید حسن شاطری:

با ساخت منزل مسکونی، مقدمات ازدواج یک زوج جوان را فراهم می کنیم

مسئول تیم جهادی شهید حسن شاطری اظهار کرد: با ساخت منزل مسکونی، مقدمات ازدواج یک زوج جوان را فراهم می کنیم.
کد خبر: ۸۵۰۶۷۸۹
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد خبری اطلاع رسانی اردوهای جهادی از قزوین مستقر در اهواز، حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور مسئول تیم جهادی شهید حسن شاطری و عضو جبهه فرهنگی میقات ظهور که به همراه 80 تن از بسیجیان جهاد گرد در کوی ذوالفقاریه آبادان و درکنار مزار شهدای این روستا حضور دارند عنوان کرد: از 24 اسفند به همراه بسیجیان جهاد گر به منظور خدمت رسانی به مردم مستضعف در منطقه مستقر شده ایم.

وی یادآور شد: البته تیم شناسایی از مدت‌ها قبل به منطقه اعزام شده‌اند تا به طور دقیق نیازمندی‌های منطقه و خانواده‌های مستضعف‌تر را به درستی شناسایی نمایند.

 وی ادامه داد: بسیجیان گروه جهادی شهید شاطری از تمام اقشار به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تشکیل شده است و تمرکز اصلی این گروه فعالیت های فرهنگی و بصیرت افزایی مردم منطقه می‌باشد.

وکیل پور خاطر نشان کرد: در قالب فعالیت‌های فرهنگی، 4 طرح عمده را به اجرا درآوردیم که عبارت بودند از دیوار نویسی و تهیه قاب از شهدای هر کوچه، توزیع سی دی با نام سلام گرگ به منظور مقابله با پدیده ماهواره در شرایطی که حدود 90 درصد از خانوارها متأسفانه دیش ماهواره دارند، توزیع سی دی‌های بهارفاطمیه واعزام نوجوانان وجوانان کوی ذوالفقاریه به اردوی راهیان نور و اعزام تیم خواهران به منظور آموزش فرزندداری، شوهر داری، سلامت روابط زناشویی و آشنایی دختران جوان با اهمیت ازدواج و احکام اسلامی.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این گروه متذکر شد: 8 منزل مسکونی را باسازی کامل نموده ایم و قصد داریم به نیت 18 سال عمر بابرکت حضرت فاطمه زهرا (س) 18 منزل مسکونی را در منطقه به طور کامل بازسازی نماییم و درکنار آن حسینیه گلزار شهدا را تکمیل و به خانواده هایی که تقاضای کمک‌های عمرانی دارند نیز خدمت رسانی می نماییم.

وی با ذکر خاطره ای از دیدار با یک خانواده مستضعف که قرار بود پسر خانواده ازدواج کند یادآور شد: خانواده عروس که با ازدواج آن‌ها با شرایط فعلی داماد مخالف بودند، قبول کردند در صورت ساخت و تکمیل منزل نامبرده مخالفتی با ازدواج ندارند و ما بسیجیان هم قسم شده ایم تا با کمک اهالی روستا که به ما قول یاری داده‌اند ساخت منزل مسکونی آنان را به اتمام رسانده و درکنار آن‌ها جشن عروسی را برگزار نماییم.

وکیل پور ادامه داد: اردوهای جهادی، فرصت بسیار مناسبی برای ارتقاء روحیه و توان خود جهادگران است، این روحیه با فرهنگ جهاد و شهادت مأنوس است و ما در طول این دوره شاهد اثرات این فرهنگ بر دانشجویان و جوانان بوده ایم به طوری که با وجود خستگی زیاد، هرشب تعداد بیشتری از جهادگران نماز شب می‌خوانند و در برنامه های مناجات و دعا که هر روز صبح درمقر اصلی برگزار می گردد شرکت می نمایند.

وی هدف اصلی اردوهای جهادی را نفوذ در دل مردم محرومی که احساس می کنند نظام آن‌ها را فراموش کرده است دانست و خاطر نشان کرد: به علّت غفلت ما است که وضعیت فرهنگی و عمرانی منطقه تا این حد بحرانی است و باید کمبودها را به سرعت جبران نماییم.

وکیل پور درخاتمه با جنگ نرم دشمن درسال‌های اخیریادآورشد: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است تا مزه گناه را به مردم بچشاند و این اردوهای جهادی دارای اثر تربیتی است که هیچ سخنرانی و برنامه دیگری نمی تواند مشابه آن باشد.

 

 

1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها