در گفتگوی بسیج با شاکری مطرح شد:

عدم وجود مدیریت یکپارچه در زمینه مبارزه با مواد مخدر

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه سازمانهایی که وظیفه مبارزه باموادمخدر را برعهده دارند از یک مدیریت ونقشه راه واحدبرخوردارنیستند و همین موضوع باعث از بین رفتن زحماتشان میشود.
کد خبر: ۸۵۰۵۳۵۴
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت سرویس اجتماعی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه عمومی سازی طرح های مبارزه با مواد مخدر می تواند تأثیرات آن ها را چند برابر کند، اظهار داشت: در بحث مبارزه با اعتیاد بخش اعظمی از کارها باید حکومتی باشد و مردم نمی توانند در آن امور دخالت کنند. برای مثال در حوزه کنترل مرزها نیروهای نظامی و انتظامی وظیفه جلوگیری از ورود مواد مخدر را دارند.

وی با بیان اینکه در بحث کنترل خرید و فروش مواد مخدر دستگاه قضا و نیروی انتظامی نقش محوری را ایفا می کنند، افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به این معنا است که مردم در حوزه فرهنگ سازی برای عدم گرایش جوانان به سمت مواد مخدر وارد شوند.

شاکری در ادامه با انتقاد از طرح هایی که توسط سازمان های مختلف در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است، گفت: متأسفانه سازمان هایی که وظیفه مبارزه با مواد مخدر را بر عهده دارند از یک مدیریت و نقشه راه واحد برخوردار نیستند و همین موضوع باعث از بین رفتن زحماتشان می شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در حال حاضر معتادان را از سطح معابر عمومی جمع اوری می کند و به مراکز درمانی و گرم‌خانه ها منتقل می کند اما می بینیم که پس از چند روز همان افراد دوباره به سطح شهر برگشته اند و این نشان از عدم بهره‌مندی از یک برنامه ریزی دقیق و مدیریت واحد دارد.

عضو شورای شهر تهراندر پایان تأکید کرد: در یک طرح مقابله با اعتیاد، از زمانی که فرد معتاد از سطح خیابان به مراکز درمانی منتقل می شود تا زمانی که تحت درمان و آموزش های مختلف قرار می گیرد باید کنترل شده و با مدیریت یکپارچه ای باشد تا نتیجه ای مطلوب داشته باشد.

ارسال نظرات