آماده باش ۱۸ هزار نیروی اورژانس در ایام نوروز

معاون عملیات اورژانس کشور، از آماده باش ۱۸ هزار نیروی حرفه ای برای انجام ماموریت در حوادث احتمالی تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۶۷
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد سرور روز یکشنبه در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دو هزار و ۱۲۱ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای به صورت شبانه روزی از ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین ۹۴، آماده خدمات رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی هستند.

وی با اعلام اینکه ۸۲۶ پایگاه اورژانس شهری و ۱۲۷۵ پایگاه اورژانس در جاده ها مستفر هستند، افزود: ۱۸ پایگاه اورژانس هوایی نیز به صورت شبانه روزی، آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

سرور از آماده باش ۱۸ هزار نیروی حرفه ای برای انجام ماموریت های اورژانس در طرح امداد نوروزی خبر داد و گفت: این نیروها شامل پرستار، تکنسین فوریت های پزشکی، کادردان هوشبری و... است.

معاون عملیات اورژانس کشور با اعلام این مطلب که پایگاه های اورژانس تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری محل حادثه را پوشش می دهند، تاکید کرد: ۴۲۷۰ دستگاه آمبولانس به همراه ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس که در ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند، به همراه دو پایگاه شناور و همچنین ۲۶۲ ایستگاه سلامت، در آماده باش نوروزی قرار دارند.

سرور با اعلام اینکه به پایگاه های اورژانس جاده ای ابلاغ شده که از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و از ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب آمبولانس خود را چراغ روشن در کنار جاده مستقر کنند، افزود: اگر در این ساعات، آمبولانس کنار جاده نباشد، تخلف است و هموطنان می توانند با شماره ۱۱۵ این قبیل موارد و سایر گلایه ها و گزارش های خود را انتقال دهند.

وی با اعلام اینکه اورژانس کشور در نوروز ۹۳ بالغ بر ۱۷۷ هزار و ۵۹۰ مورد ماموریت انجام داد، گفت: ۳۰ هزار و ۵۵ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود که منجر به انتقال ۲۵ هزار و ۱۳ مصدوم به مراکز درمانی شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
*لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
7 + 1 =
ارسال نظرات