رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور:

جان ۷۵۰ نفر با کمک خدمات اورژانس هوایی نجات یافت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از نجات جان ۷۵۰ نفر با استفاده از خدمات اورژانس‌های هوایی در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۴۶
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، امین صابری‌نیا در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های اورژانس برای چهارشنبه پایان سال و همچنین تعطیلات نوروز درباره نوع همکاری سازمانهای امداگر با اورژانش کشو راظهار داشت: اورژانس با هلال احمر، پلیس و راهداری همیشه به صورت گروهی همکاری می‌کند. بر این اساس هلال احمر نیز در جاده‌ها و مسیرهای برون‌شهری فعالیت امداد و نجات را برعهده دارد و اورژانس نیز وظیفه انتقال علمی و درمانهای سرپایی تا رسیدن بیمار به بیمارستان را انجام می‌دهد. 

وی درباره ادغام اورژانس با هلال احمر عنوان کرد: اورژانس باید همیشه زیر نظر دولت‌ها فعالیت کند تا بتواند پاسخگو باشد. بنابر این واگذاری اورژانس به سازمانهای مردم‌نهاد باعث می‌شود آنها توانایی پاسخگویی به این مسائل را نداشته باشند بنابر این هلال احمر می‌تواند در حوزه خرید خدمت با اورژانس همکاری کند ولی چنین اقدامی امکانپذیر نیست.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور بیان داشت: در حال حاضر هلال احمر سعی بر آن دارد تا آمبولانس‌هایی هوایی خریداری کند. بنابر این ما می‌توانیم در این حوزه از هلال احمر خرید خدمت کنیم. 

وی به تجهیز 18 نقطه کشور به اورژانس هوایی عنوان کرد: از زمان تجهیز اورژانس به بالگرد تاکنون 750 نفر  در قسمت اورژانس هوایی بهره‌مند شدند که اگر این خدمت نبود بیشتر این افراد جان خود را از دست می‌دادند.

صابری‌نیا با بیان اینکه خدمات اورژانس هوایی خدمت گرانی به حساب می‌آید گفت: با این وجود از هوانیروز و سپاه در زمینه در اختیار گذاشتن بالگردهایشان به اورژانس تشکر ویژه می‌کنم. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره توسعه اوژانس بیمارستانی نیز بیان داشت: در گذشته در زمان شروع ساخت یک بیمارستان بیشترین توجهات به اتاق عمل بود ولی امروزه نگاه خدمات بیمارستانی مخصوص اوژانس بیمارستانی شده است بنابر انی ما سعی بر آن داریم تا در سال آینده استانداردسازی 100 اورژانس کشور صورت پذیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به طرح ارتقای خدمات اورژانس از طریق موتور آمبولانس نیز اشاره کرد و افزود: بهترین خدمت همیشه هزینه‌بر است. مشکل اورژانس نیز بودجه است با این حال طرحی به عنوان ارتقای کیفیت خدمات اورژانس از طریق موتور‌آمبولانس به وزیر بهداشت ارائه کردیم تا پس از برطرف شدن نواقص و تخصیص اعتبار لازم که 120 میلیارد تومان برای خرید موتورآمبولانس لازم است بتوان این طرح را به اجرا گذاشت.

صابری‌نیا در مورد 150 میلیارد تومانی که مجلس برای اورژانس مصوب کرد، گفت: 4 هزار آمبولانس داریم که در طول سال فعالند و نیاز به بازیافت دارند، این بودجه باعث شد که 800 آمبولانس جدید خریداری شود و بتوانیم تجهیزات را کامل کنیم.

وی در مورد خرید آمبولانس خاطرنشان کرد: اگر تولید داخل می‌تواند با کیفیت عالی باشد، از آن استقبال می‌کنیم و اگر نه، از جاهایی دیگر تهیه می‌کنیم. اگر کشور بتواند بر اساس استانداردهای تعریف‌شده ما در زمان کوتاه به صورت انبوه آمبولانس بسازد، از آن استقبال می‌کنیم، اما هنوز اتفاق نیفتاده است و تصویب نشده که از کجا آن را وارد کنیم.
ارسال نظرات