تقوی درگفتگو با بسیج؛

دولت روحانی کار اقتصادی مهمی نکرده است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: وظیفه اقتصاد مقاومتی در در نظام هر کشوری فراهم اوردن رفاه مردم واعمال سیاست های درست است.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۰۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

مهدی تقوی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج گفت: وظیفه اقتصاد مقاومتی در در نظام هر کشوری فراهم اوردن رفاه مردم واعمال سیاست های درست است.

وی با اشاره به اعمال قانون هدفمندی یارانه ها در دولت قبل گفت: قانون سر هم بندی شده یارانه ها مردم را بیچاره کرد و باعث افزایش نرخ بیکاری و رکود اقتصادی شد.

وی بااشاره به رشد اقتصادی اندک در دولت جدید گفت: شرایط مذاکرات و ازاد کردن برخی بدهی های دولت امریکا و ورود دلار به کشور رشد اندک دو درصدی را به همره داشت.

این استاد دانشگاه درباره تعریف اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی دراقتصاد خودکفا شده دیده میشود، باید کاری شودکه رشد اقتصادی افزایش یابد زیرا زمانیکه اقتصاد ساکن است شو ک اقتصادی برای افزایش تحرک نیاز است و اگر سیاست های درست اقتصادی اعمال شود نرخ رشد تا7درصد افزایش خواهد یافت و این فرصت به خاطر فراهم بودن  چارچوبها است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی این است که واحدهای ضربه خورده دوباره وارد میدان تولید شوند و ظرفیت تولید افزایش یابد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نباید اتکا به خارج از کشور داشته باشیم افزود: رشد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به معنای برنامه ریزی در جهت اجرای هرچه بهتر سیاست های اقتصادی است.

وی تاکیدکرد: به هیچ وجه نباید تحت سلطه کشورهای دیگر قرار گیریم و اقتصاد مقاومتی یعنی  اجازه ندهیم  به خاطر برخی شرایط زیر سلطه کشورهای دیگر قرار بگیریم و یا اینکه امتیازات عجیب و غریب بدهیم بلکه باید روی پای خود ایستاده تمام فشار های بیرونی را کنترل کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد به جای اینکه مملکتی بیچاره باشیم باید خودمان در داخل با اتکا بر نیروی داخلی و بدون چشم داشت  به هر دولت خارجی تلاش کنیم زیرا ایرانی ها بسیار باهوش هستند و با اتکا به این نیروی عظیم پشتکار میتوانیم در سطح پیشرفت  به کشور کره و حتی فراتر از ان برسیم.

تقوی گفت:اتکا به نیروی انسانی و اعتماد به نقش آنها و هوششان میتواند بسیار مفید واقع شود زیرا این نیروها بسیار کم توقع هستند و اگر دولت بر روی این سرمایه کار کند با ادامه سیاست ها میتوانیم به رشد اقتصادی بالا برسیم.

این کارشناس اقتصادی  با اشاره به  به نقش مخرب هدفمندی یارانه ها در اقتصاد گفت: بااجرای نادرست این طرح  فقر و بیکاری بسیار زیاد می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار