سردار اشتری:

مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی اولویت نیروی انتظامی است

فرمانده جدید ناجا گفت: ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی با صیانت از کارکنان خدوم ناجا در سال‌های گذشته توانست به شکوفایی استعدادها سرعت دهد، و اقتدار و محبوبیت را برای انجام هر چه بهتر ماموریت‌ها به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۵۰۵۱۲۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده جدید نیروی انتظامی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید ناجا اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که به فضل الهی نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده و به‌ویژه در سال‌های اخیر گام‌های بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته شده است.

وی با بیان این که رشد و پیشرفت‌های حاصل شده مدیون همت و ایثار تک تک کارکنان و فرماندهی پیشین ناجا است، افزود: ما همه شاهد و شاکر مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی دریغ سردار احمدی‌مقدم در دوران طولانی فرماندهی 10 ساله ایشان هستیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: از طرف خود و همه فرماندهان و کارکنان ناجا تایید و قبول این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب را به حضور سردار احمدی‌مقدم تبریک عرض می‌کنیم.

اشتری با بیان این که نیروی انتظامی حافظ اصلی نظم و تامین‌کننده آرامش جامعه است، گفت: ناجا تلاش کرده تا با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و با نگاهی آینده‌نگر و نظام‌مند، و با بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی پاسخی مناسب و قابل قبول به نیازها و مطالبات اجتماع در حوزه نظم و امنیت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء فضای اسلامی و انقلابی با صیانت از کارکنان خدوم ناجا در سال‌های گذشته توانست به شکوفایی استعدادها سرعت دهد، و اقتدار و محبوبیت را برای انجام هر چه بهتر ماموریت‌ها به ارمغان آورد.

فرمانده ناجا ادامه داد: به فرمان فرمانده معظم کل قوا باید این راه ادامه یابد و تقویت شود؛ اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها و مقام‌های کشور هستیم؛ چراکه امنیت عمومی یک تولید جمعی و یک کل تجزیه‌ناپذیر است.

اشتری خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران بیش از این شایستگی برخورداری از محیطی امن و سرشار از آرامش و آسایش را دارند؛ و نیروی انتظامی وظیفه دارد که چتر نظم و امنیت را به گونه‌ای فراگیر بر سر آحاد ملت برافراشته دارد.

وی ادامه داد: افزایش حضور مقتدرانه پلیس در عرصه‌های محیط‌های عمومی و پاک‌سازی آن از معتادان، خرده‌فروشان موادمخدر و دیگر ناامن‌کنندگان محیط، همراه با صیانت از ارزش‌ها می‌تواند موجب بالا رفتن هزینه‌های ارتکاب جرم، و برخورد قاطع با قانون‌شکنان شده، و به تداوم بهبود چهره عمومی شهرها از مظاهر بی بند و باری، ناهنجاری‌های رفتاری و ناامنی منجر شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه اظهار داشت: تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای و رعایت‌های دقیق در بهبود خدمات انتظامی با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

سردار اشتری اضافه کرد: کشف سریع‌تر و به موقع جرایم به‌ویژه جرایمی که موجب تشویش اذهان و نگرانی عمومی می‌شود، و افزایش بهره‌گیری از فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته در کشف علمی جرم، در صدر برنامه‌های ناجا قرار داشته و دارد.

وی کمک به اجرای سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» را یکی از اهداف ناجا برشمرد و گفت: ایجاد تحول در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ارتقای امنیت کسب و کار و سرمایه‌گذاری، و مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی با همکاری و هماهنگی قوه قضاییه و دولت از اولویت‌های ناجا برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برای تحقق چنین اهدافی باید همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فردی و سازمانی بسیج شوند؛ و افزایش مهارت‌های ارتباطی، آموزش رفتارهای موثرتر اجتماعی، ارتقای قابلیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی به‌عنوان یک ضرورت در کنار شایسته گزینی باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار اشتری ادامه داد: توسعه بصیرت دینی و انقلابی، تلاش برای ایجاد سازمانی متدین، ارزشی و ولایت مدار و تهکین فرهنگ پاک دستی، پاک چشمی و پاک دلی در سازمان پیگیری خواهد شد تا پلیسی اخلاق مدار و پاسخگو، قانون مدار و منضبط برای ارائه خدمت بی منت به مردم بیش از گذشته به منافع ظهور برسد.

وی افزود: نیروی انتظامی همچنین مصمم است با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان، ارائه خدمات و بهبود معیشت و همچنین حمایت از کارکنان خدوم در عرصه اجرای ماموریت قدردان تلاش و مجاهدت آنان باشد.

فرمانده ناجا برقراری ارتباط مستمر با نخبگان، اندیشمندان و صاحب‌نظران را یکی از رویکردهای مهم ناجا برشمرد و گفت: بهره‌گیری از مشورت و همکاری جامعه علمی کشور برای توسعه فضای علمی، فکری و پژوهش‌محوری در ناجا، نوسازی پلیس و توسعه فناوری‌های نوین در کنار ایجاد مرجعیت علمی و حرفه‌ای، موجب هوشمندی پلیس و ایجاد پلیس هوشمند می‌شود.

سردار اشتری در پایان تأکید کرد: امروز در نیروی انتظامی اراده و ظرفیت انجام کارهای بزرگ و اساسی فراوان وجود دارد؛ از این رو حرکت در مسیر تعالی فردی و سازمانی و پیگیری اقدامات شایسته دوران تصدی سردار احمدی‌مقدم با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات