عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت مردم از تولید داخلی است

کد خبر: ۸۵۰۴۹۹۲
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون نقش مجلس شورای اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که سال گذشته توسط مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی پیگیری شد، تأکید بر کناره‌گیری بانک‌ها از بنگاه‌داری و شرکت‌داری و تمرکز بر رسالت بانکداری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی افزایش تولید ملی است، تصریح کرد: بانک‌ها نقش بسیار مؤثری در زمینه افزایش تولید ملی دارند، به‌شرط آن که به رسالت بانکداری خود پایبند باشند و با پرداخت به‌موقع وام به صنعت‌گران و تولیدکنندگان برای نوسازی و گردش سرمایه‌های آن‌ها، سبب افزایش تولید ملی شوند.

وی گفت: افزایش تولید داخلی سبب کاهش وابستگی به واردات می‌شود که یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است.

‌موسوی لارگانی با اشاره به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بخشی از تحقق اقتصاد مقاومتی، وابسته به حمایت مردمی از تولید داخلی است که از سال‌ها پیش مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و اگر مردم از تولید ملی حمایت کنند، دیگر کشور در تنگنای اقتصادی قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: درمجموع اقتصاد مقاومتی بیش از هر چیز نیازمند همبستگی و همدلی میان مسئولان و مردم است و همه دستگاه‌ها، از دولت و مجلس گرفته تا بانک‌ها و مردم باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا بتوانیم اقتصاد این کشور را بهبود بخشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار