به مناسبت روز درختکاری؛

1200نهال به یاد هر شهید در محوطه پادگان سپاه عاشورا غرس شد

خبرگزاری بسیج: به مناسبت روز درختکاری، آئين غرس 1200 نهال به یاد هر شهید در محوطه پادگان سپاه عاشورا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۴۱۲۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، به این مناسبت، همایشی با عنوان «منابع طبیعی با مردم برای مردم» با حضور بسیج دانش آموزی، بسیج مهندسین کشاورزی و ديگر اقشار در سالن آمفی تئاتر سپا عاشورا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در این همایش از غرس هشت هزار نهال به یاد هر شهید در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: منابع طبیعی امانتی برای همه نسل هاست.

سید صفرقائمی با اشاره به تاكيدهاي رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر درختکاری و ایجاد فضای سبز و حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: بسیج سازندگی با همه توان خود با حمایت دستگاه های همکار به این عرصه ورود پیدا کرده است.

وی درخت را از زیباترین مظاهر خلقت دانست و تصریح کرد: در سال گذشته همزمان با روز درختکاری هشت هزار نهال مثمر در استان به یاد هشت هزار شهید غرس شد و امروز نیز شاهد حضور توانمند بسیج در ایجاد منابع پایدار جنگلی در دامنه های شهر تبریز به خصوص کوه عون ابن علی(ع) هستیم.

قائمی پدیده ریزگردها را مشکل اساسی عنوان و اظهار داشت: بسیج از سه سال پیش آمادگی خود را در بحث ورود به احیای دریاچه اورمیه براي جلوگیری از انتقال ریزگردهای نمک با کاشت نهال های مقاوم و سازگار با شوره زار اعلام كرده است..

وي با بیان اینکه خوشبختانه در دولت روحانی گام های اساسی در صرفه جویی آب برداشته شده ، خاطرنشان كرد: از اویل سال 94 کاشت نهال در دریاچه اورمیه با همکاری منابع طبیعی و بسیج سازندگی آغاز خواهد شد.

تصویب بودجه میلیاردی برای احیای دریاچه اورمیه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش از تصویب بودجه میلیاردی برای احیای دریاچه اورمیه خبر داد و گفت: بسیج در این راستا همراه و همیار ما خواهد بود و امید هست با حمایت دستگاه های مرتبط، در این عرصه سربلند باشيم.

وی از وجود بسیج سازندگی به عنوان یک سازمان مردم نهاد یاد کرد و افزود: بسیج سازندگی به دنبال مادیات نیست و هدف اصلی اين سازمان کمک به دولت در آبادانی و عمران کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار