به همت سازمان بسيج دانش آموزي سپاه عاشورا؛

هشتمین لیگ علمی پایا در بین دانش آموزان آذربایجان شرقی برگزار شد

به همت سازمان بسيج دانش آموزي آذربايجان شرقي، هشتمين دوره ليگ علمي پايا با شركت 6915 دانش آموز در قالب 1383 تيم پنج نفره برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۲۲۵۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

مسئول علمي سازمان بسيج دانش آموزي سپاه عاشورا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي در حاشيه برگزاري اين رقابت علمي افزود: در بخش پسران 3255 دانش آموز در قالب 651 نفر و در بخش دختران 3660 دانش آموز در قالب 732 تيم رقابت مي كنند كه تيم هاي برتر براي شركت در مرحله كشوري انتخاب مي شوند.

سليمان امامي ادامه داد: ليگ علمي پايا امسال(سالتحصيلي 94-93) به صورت گروهي در پايه ششم ابتدايي، هفتم و هشتم در يك رشته واحد با عنوان علوم پايه متشكل از دروس رياضي و علوم و در دوره دبيرستان در پايه اول، دوم و سوم متوسطه در چهار رشته رياضي، فيزيك، شيمي و زيست برگزار مي شود.

وي تقويت روحيه همكاري، تعامل، همفكري و كارجمعي دانش آموزان در راستاي ارتقاي سطح علمي و رشد خلاقيت و كارآفريني آن ها و شناسايي، هدايت و حمايت از دانش آموزان مستعد را از اهداف اصلي اين رقابت ها برشمرد.

به گفته امامي اين آزمون در سه مرحله مقدماتي(شهرستاني)، نيمه نهايي(استاني) و نهايي(بين المللي) در 15پايه رشته برگزار مي شود.

مرحله نهايي دوره گذشته اين رقابت ها كه با حضور كشورهاي فرانسه، آلمان، انگليس، بوسني و هرزگوين و هند(112 تيم داخلي و 11 تيم خارجي)، شهريور ماه امسال(سال 93) در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، دانش آموزان بسيجي استان كه با 11 تيم(8 تيم پسر و 3 تيم دختر) شركت كرده بودند در بخش گروهي 11 رتبه برتر بين المللي(2 مقام نخست، چهار عنوان دومي و يك رتبه سومي) و در بخش انفرادي چهار مدال طلا و دو مدال نقره كسب كردند كه در مجموع به مقام نخست كشور از بين 32 استان دست يافتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار