خبرهای داغ:
راه اندازی نخستین مرکز نیکوکاری در مهاباد

مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» در مهاباد راه‌اندازی شد

نخستین مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» به منظور کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این شهرستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۷۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مهاباد ، احمد رحمانی امروز  در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  در ارومیه اظهار داشت: این مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده و به صورت ویژه خدمات مختلف از جمله کارهای مشاوره‌ای، کمک هزینه تحصیلی، تهیه پوشاک و البسه دانش‌آموزان بی‌بضاعت را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند کمک‌های خود را به مرکز نیکوکاری «پیوند مدرسه «اهدا کنند، اضافه کرد: این مرکز به عنوان پل ارتباطی بین نیکوکاران و نیازمندان عمل می‌کند و باعث تشویق و ترغیب مردم بویژه فرهنگیان برای کمک به امور نیازمندان می‌شود.

وی افزود: ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، کمک به فقرزدایی و رفع محرومیت، توسعه خدمت‌رسانی به محرومان و تکریم آنان، توسعه مشارکت‌های مردمی، تعامل و ارتباط سازنده برای ساماندهی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

دبیر اجرایی مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» در مهاباد گفت: جمعی از همکاران فرهنگی این شهرستان تاکنون به عضویت این مرکز درآمده‌اند و در آینده تعداد اعضا قابل افزایش است.

رحمانی افزود: اعضای این مرکز نیکوکاری سعی خواهند کرد با کمک‌های خود از ترک تحصیل و روی‌آوردن دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند به شغل‌های کاذب به خاطر مشکلات مالی خانواده‌ها جلوگیری کنند.

مدتی قبل اولین مرکز نیکوکاری «پیوند مدارس» آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان راه‌اندازی شد و با توجه به کارکردهای مفیدی که این مرکز در راستای حمایت و کمک به دانش‌آموزان نیازمند داشت، این موضوع به صورت بخشنامه به دیگر شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

در سال تحصیلی جاری (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی مهاباد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/100/ب

ارسال نظرات