نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان زرند با خبرنگاران

رئیس دادگستری زرند دلیل وقوع و افزایش جرائم در جامعه را ناکارآمدی در نهاد خانواده، آموزش و پرورش، ادارات و دستگاه های اجرایی و فرهنگ عمومی دانست
کد خبر: ۹۱۴۹۰۶۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛  در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضائیه( یکم تا هفتم تیرماه ) نشست خبری در محل دفتر رئیس دادگستری با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار گردید ، ابتدا حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان ضمن خوش‌آمد گویی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیزبویژه شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از شهدای قوه قضائیه اظهارداشت : 25 برنامه در هفته قوه قضائیه در زرند اجرائی می شود که از جمله آن ها می توان به غبارروبی قبور مطهرشهدا، مراسم قرائت زیارت عاشورا، دیدار با خانواده شهدا، تریبون آزاد، مسابقات ورزشی، سخنرانی در پیش از خطبه های نمازجمعه ، جلسه شورای اداری قضائی و… اشاره کرد.
وی افزود: تلاش برای اجرای عدالت کاری بس دشوار است و ما تمامی هدف مان این است ضمن اجرای عدالت امنیت را نیز برقرار کنیم که الحمد الله شهرستان زرند از نظر امنیت و آرامش سرآمد استان است .
رئیس دادگستری زرند دلیل وقوع و افزایش جرائم در جامعه را ناکارآمدی در نهاد خانواده، آموزش و پرورش، ادارات و دستگاه های اجرایی و فرهنگ عمومی دانست وبا اشاره به پرونده های ازدواج و طلاق در شهرستان زرند اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت اسناد دردو ماهه اول سال 97 در فرودین ماه 128 ازدواج و 22 طلاق و در اردیبهشت ماه 173 ازدواج و 22 طلاق و در دو ماهه اول سال 98 در فرودین ماه 124 ازدواج و 14 طلاق و در اردیبهشت ماه 102 ازدواج و 21 طلاق داشته ایم.
حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود : اگر نگاه مقایسه ای داشته باشیم به آمار پرونده های ورودی دادگستری طی دو ماهه سال 1397 تعداد پرونده های ورودی 2078 فقره بوده ولی در دوماهه سال جاری (1398 ) تعداد پرونده های ورودی 2314 فقره است که رشد 11% درصدی بدنبال داشته است .
وی در بخش دیگری ازسخنانش بیان داشت : سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت زندان هاست به همین دلیل در جرائم کم خطر به جای حکم زندان احکام جایگزین مثل عفو مشروط، کاشت نهال و غیره در نظر گرفته می شود که خوشبختانه در شهرستان زرند ما زندانی پرداخت مهریه نداریم و بر اساس سیاست دستگاه قضائی سعی شده است کسی به واسطه پرداخت مهریه زندانی نشود.
قویدل دادستان عمومی و انقلاب زرند: کارنامه دستگاه قضائی شهرستان زرند در برخورد با جرائم درخشان است
در ادامه این نشست سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن تقدیر و تشکر همکاری صمیمانه خبرنگاران و اصحاب رسانه با مجموعه دادگستری اظهارداشت : کارنامه دستگاه قضائی شهرستان زرند در برخورد با جرائم درخشان است که کسب رتبه برتردر پیشگیری از جرائم استان را طی چندین سال متوالی خود گواه این مدعاست .
وی افزود: ما همواره بر پیشگیری از وقوع جرم تاکید داریم وشکی نیست عوامل مختلفی در سطح جامعه باعث بروز جرم می شوند که در بیشتر موارد آن می شود با آموزش عمومی ، فرهنگ سازی و گسترش برنامه های فرهنگی از بروز آن جلوگیری کرد .
دادستان زرند اظهارداشت: برخورد دستگاه قضایی با پدیده زمین خواری و تجاوز به منافع عمومی قاطع و جدی است و با اقدامات پیشگرانه تلاش می کنیم از حقوق بیت المال صیانت کنیم که دراین خصوص می توان به رفع تصرف و بازگشت بیش از 700 هکتار از اراضی دولتی به دولت در سال گذشته اشاره نمود که اقدامات شایسته ای انجام شده است .
دادستان عمومی و انقلاب زرند در ادامه افزود : طی یک سال گذشته آمار سرقت افزایش داشته است که یکی از دلایل آن فقر مالی و بیکاری و مشکلات اقتصادی است اگر چه برخی این سرقت ها ، سرقت های جزء بوده است.
قویدل در ادامه افزود: اولویت های شورای پیشگیری از وقوع جرم شامل فعالیت های پیشگیرانه در زمینه های سرقت، انواع خشونت ها، اعتیاد به انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی ،فضای مجازی و طلاق می باشد.
دادستان زرند عنوان نمود: دستگاه قضایی زرند در بسیاری از زمینه ها کارنامه خوبی دارد از جمله اقدامات موثر در زمینه صلح و سازش، حفظ حقوق بیت المال، ورود و بحث داوری در اختلاف بین دوشرکت بزرگ در زرند، حل مشکلات مسکن مهر، مبارزه با گرانفروشان و محتکران، جذب خیرین برای بازسازی و بازپروری معتادین و … می باشد.

وی در خاتمه از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست حرفه خود را علمی و به روز انجام دهند و اگر مواردی وجود دارد و مردم هم بر روی این موارد و درست شدن آنها تاکید می کنند، نسبت به اطلاع رسانی موضوع اقدام کنند.
 
 
 
 
 
 
 

خبرنگار : اکبرابراهیمی زرندی
ارسال نظرات