رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان:

جمع‌آوری فطریه بدون مجوز ستاد زکات ممنوع است

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: تمامی موسسات خیریه که قصد جمع‌آوری زکات فطره دارند می‌بایست با مجوز و آرم ستاد زکات گیلان این کار را انجام دهند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۷۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین حامد آزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در راستای جمع‌آوری زکات فطره اظهار داشت: تمام موسسات خیریه موظف هستند تا با آرم ستاد زکات استان گیلان اقدام به جمع‌آوری فطریه کنند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان جمع‌آوری فطره توسط خیریه‌ها بدون آرم و نشان ستاد زکات را تخلف دانست و گفت: صندوق‌هایی که بدون نشان ستاد زکات اقدام به جمع‌آوری فطریه کنند توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شود.

آزمایش با اعلام اینکه زکات جمع‌آوری شده توسط موسسات خیریه باید به حساب شورای زکات استان واریز شود تصریح کرد: زکات جمع آوری شده در ایام تعطیلات عید فطر به حساب نیازمندان واریز می‌شود.

وی با اعلام اینکه هزار و ۷۶۷ روستا در سال گذشته زکات مستحبی خود را به شورای زکات تحویل دادند ابراز داشت: اعضای شورای زکات روستا‌ها را جمع‌آوری و در میان نیازمندان همان روستا توزیع می‌کنند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شده بود گفت: از این مقدار، ۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان سهم زکات فطره است.

آزمایش خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی انجام شده با بانک‌ها، برخی شعبات جهت انتقال سریع زکات فطره به حساب نیازمندان در ایام تعطیلات عید فطره نیز باز بوده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اعلام اینکه راهکاری جهت پرداخت الکترونیکی زکات فطره نیز در نظر گرفته شده است تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند با شماره گیری کد #۱*۷۷*۸۸* زکات فطره خود را پرداخت کنند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه موسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره می‌بایست از فرمانداری‌ها مجوز کسب کنند افزود: مسئولیت جمع‌آوری فطریه در مصلی‌های نماز عید فطره به عهده مجموعه مدیریت مصلی‌ها بوده و هیچ موسسه‌ای اجازه برپایی صندوق در اطراف مصلی‌ها را ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات