خبرهای داغ:
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده تاکید کرد

لزوم تبیین اندیشه‌های شهید مطهری برای نسل جوان

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده بر لزوم تبیین اندیشه‌‌های شهید مطهری برای نسل جوان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۹۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نقده، حجت‌الاسلام غلام‌حیدر جهانبان در نشست خبری که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: سپاه به عنوان یک نهاد عقیدتی و سیاسی محسوب می‌‌شود و هدف امام خمینی (ره) از تشکیل این نهاد انقلابی، این بود که در تشکیلات نظامی آن فکر، عقیده، ایمان و عوامل معنوی در تمام اجزا و بدنه رعایت شود.

وی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ثمره شکل‌گیری سپاه به طور ملموس مشاهده شد، چرا که با تکیه بر ایمان، باور اعتقادی، معنوی و فکری سپاه به همراه دیگر نیروهای مسلح در برابر رژیم بعثی ایستاد، که قطع یقین اگر ایمان، باور، اعتقاد و پرورش یافتن در مکتب اسلام نبود، شاهد پیروزی در جنگ نبودیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده توجه به مسائل دینی، اعتقادی و معرفتی را از اولویت‌های سپاه ذکر کرد و ادامه داد: در سپاه مجموعه حوزه نمایندگی با هدف معرفی و ترویج مبانی عقیدتی، سیاسی، اعتقادی و معرفتی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در طول سال طبق ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها، برگزاری کلاس‌های نور مبین، آشنایی پایوران و پاسداران با مفاهیم قرآنی شامل روخوانی و تفسیر قرآن و غیره است.

این مسؤول تصریح کرد: بخش عمده فعالیت‌های نمایندگی ولی فقیه در حوزه عقیدتی و سیاسی برگزاری کلاس‌های معرفتی، اعتقادی، بصیرتی، سیاسی و اخلاقی است که در طول سال به اجرا درمی‌آید.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نقده بصیرت‌بخشی، یکپارچه‌سازی و هدایت سیاسی را از جمله برنامه‌های شاخص در حوزه‌های مقاومت بسیج عنوان کرد و افزود: بخشی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

جهانبان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته عقیدتی و سیاسی، ادامه داد: سخنرانی پیش از خطبه‌ها و حضور پایوران، پاسداران و بسیجیان در مصلای نماز جمعه، دیدار با امام جمعه نقده و تجلیل از زحمات مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، دیدار با مدیر آموزش و پرورش نقده با حضور پایوران از جمله برنامه‌های این هفته است.

این مسؤول با اشاره به فضاسازی فرهنگی و تبلیغی این هفته، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری و برگزاری نشست تربیت تعالی از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات