خبرهای داغ:
به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب

مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در تکاب برگزار شد

به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۰۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب و با حضور مسئولین این شهرستان، کارکنان سپاه تکاب و عموم مردم ولایی این شهرستان در جوار مزار مطهر شهدای گمنام شهرستان برگزار شد.

امام جمعه تکاب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: مکتب امام صادق (ع)، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال نیز می باشد.

حجت الاسلام عیسی برادری خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) خود پیوسته کار و تلاش می کرد و دیگران را هم به این امر، سفارش می کرد و نمی خواست فردی در جامعه از کوشش برای کسب روزی حلال، باز ماند.

این مسئول گفت: امام جعفر صادق (ع) کار و تلاش برای کسب روزی را وسیله حفظ آبرو تلقی کرده و می فرمود: «آدمی باید در پیِ کسب و کار برای حفظ آبروی خود باشد».

برادری افزود: امام صادق (ع) در همه شئون زندگی، سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را الگوی رفتار خود قرار داده بودند، در بسیاری از وقت ها، با کارگران و غلامان خود بر سر یک سفره می نشستند و بدون هیچ غروری با آنان هم سفره می شدند، در خوردن غذا آرام و صبور بود و هرگز با حرص و ولع غذا نمی خورد و مانند برخی از متکبران، غذای مخصوص و متفاوت از دیگران نداشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) فردی خوش مجلس و خوش سخن بود، با مردم روابط گرم، و معاشرتی صمیمانه داشت، ولی این گرمی و صمیمیت سبب آن نمی شد که در مجلس،کار خارج از نزاکتی صورت گیرد، آن امام، هرگز کلام کسی را قطع نمی کرد و پس از پایان سخنان دیگران، حرف و سخن را آغاز می کرد.

امام جمعه تکاب گفت: امام جعفر صادق (ع) با چهره ای بشاش و گشاده و با لبانی متبسم با مردم روبرو می شد چنانچه مالک بن انس یکی  از شاگردان امام صادق علیه السلام و پیشوای مذهب مالکی می گوید: «او فردی شوخ طبع و خنده رو بود».

وی خاطرنشان کرد: امروز مسئولین ما نیز باید شیوه  زندگی و رفتار اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار داده و با مردم با نهایت احترام و صمیمیت رفتار کنند و تمام تلاش خود را در جهت برطرف کردن نیازهای مردم بکار گیرند.

انتهای  پیام

ارسال نظرات