خبرهای داغ:
عضو شورای سیاست گذاری صدا و سیما:

شهید مطهری عالم زمان شناس بود/ متفکرین باید با روش شهید مطهری پاسخ گوی مسائل جهان باشند

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در همایش حکمت مطهر که به منظور گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد گفت: شهید مطهری عالم زمان شناس بود شرایط و مسائل زمان را می دانست و در مورد آن کتاب می نوشت متفکرین باید با شیوه و روش شهید مطهری پاسخ گوی مسائل جهان باشند.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به ویژگی های شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری ایدوئولیک انقلاب اسلامی می باشد و یک انسان متفکر بود که تفکر علمی و عقلانیت در تمام اندیشه های او متبلور می باشد شهید مطهری عالم زمان شناس بود شرایط و مسائل زمان را می دانست.

 حجت الاسلام میر تاج الدینی با تاکید بر الگو گرفتن از روش شهید مطهری اضهار داشت: امروزه در حوزه و دانشگاه الگو گیری از بیان و مشی علمی استاد مطهری مورد غفلط واقع شده است در صورتی که در حال حاضر مسائل جدید و گوناگون به وجود آمده است که متفکرین باید با شیوه و روش شهید مطهری پاسخ گوی مسائل جهان باشند.

عضو شورای سیاست گذاری صدا و سیما با بیان اینکه شهید مطهری اصل عقلانیت را به جریان انداخت گفت: بحث عقلانیت و خردورزی یکی از ویژگی های مکتب تشیع و اسلام است و آیات قران کریم به کرات به انسان را به تفکر و تعقل دعوت کرده است که شهید مطهری با ابزار تعقل و اندیشه ورزی و خردورزی به سراغ مسائل دینی و جامعه می رفت و جمود و تحجر در او نبود.

وی با تاکید بر توانمندی های داخلی در حل مشکلات کشور گفت: اگر در ابعاد نظامی ملت ایران موفق شده است در مسائل اقتصادی نیز با حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی می تواند مشکلات اقتصادی  را رفع کرده و به قدرت اقتصادی برسد تاریخ 40 ساله انقلاب نشان می دهد با تکیه مسئولین بر مردم و توانمندی های داخلی مشکلات بزرگ کشور حل شده است.

در ادامه همایش از فرماندهان و مسئولین عقیدتی حوزه های مقاومت که در اجرای آموزشهای عقیدتی سیاسی همکاری داشتند با اهداء لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

ارسال نظرات