در کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی صورت گرفت
بررسی آسیبهای فضای مجازی و طلاق عاطفی
در کارگاه های آموزشی آسیب های اجتماعی آسیبهای فضای مجازی و طلاق عاطفی مورد بررسی قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، کارگاههای آموزشی فرزند پروری، مهارتهای زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد خوابگاههای دانش آموزشی در سالن هلال احمر و مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.
کارشناس مشاوره در این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگیهای زندگی مدرن تعریف شده است، گفت: فضای مجازی همانند هر پدیده ای، منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد و دارای جنبههای منفی و ویرانگری است.
معصومه استقامت افزود: این نوع افراد سعی دارند کجرویهای خود را از دید ناظران قانون اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان کنند، چراکه در غیر این صورت با پیگیرد قانونی مواجه میشوند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگیهای زندگی مدرن تعریف شده است، افزود: فضای مجازی همانند هر پدیده ای، منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد و دارای جنبههای منفی و ویرانگری است.
کارشناس مشاوره دسترسی ساده به اطلاعات، ورود ساده و سریع با حداقل محدودیت برای دسترسی، برقراری ارتباط با سراسر دنیا، دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی و شرکت در فعالیتهای اقتصادی، علمی و فرهنگی را از ویژگیهای مثبت فضای مجازی عنوان کرد و اذعان داشت: گرایش و اعتیاد نوجوانان به چت روم ها، عشقهای فضای مجازی، سوء استفاده ها، هرزنگاری، سرقت اطلاعات و اخاذی از آسیبهای ناشی از استفاده نادرست از اینترنت و شبکههای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چگونگی اینکه مردم بتوانند نزدیکی را از لحاظ مکانی و حقیقی تجربه کنند انقلابی به پا کرده است، اذعان داشت: ارتباطات فیزیکی واقعی به نفع ارتباطهای آنلاین، در حال کاهش هستند و در نتیجه این امر به روابط اجتماعی بیشتر، اما ضعیفتر و طلاق عاطفی یا روانی منجر میشود.
استقامت یادآوری کرد: با وجو اینکه بسیاری از دانش آموزان امروز از امکانات فیس بوک، توئیتر، ایمیل یا پیام فوری با معلمان خود در ارتباط هستند لازم است که یک مرز حرفهای در زمانی که این ابزارها وارد ارتباط میان معلمان و دانش آموزان میشوند، وجود داشته باشد.
اسماء دهواری کارشناس ارشد بالینی و روان شناس در این جلسات اظهار کرد: شکست تحصیلی، فضای منفی و نا امن در مدرسه، انتظارات پایین معلمان و رفتر منزوی و پرخاشگرانه در کلاس از عوامل خطر ساز برای فرزندان است.
وی ادامه داد: در صورت بروز عوامل خطر ساز والدین و معلمان باید محیط با محبت و حمایت کننده را در کنار استانداردها و قوانین صریح و روشن برای رفتارهای مطلوب داشته باشند.
کارشناس بالینی توضیح داد: رواج جرم، خلاف، دسترسی آسان به مواد مخدر و نبود سنتهای فرهنگی و تاریخی هنجارهای اجتماعی هستند که سوء مصرف مواد را تقویت میکنند.
وی در پایان گفت: عدم تمایل به برقراری اتباط و میل تنها ماندن در خانه، رفتار فریب کارانه، بدرفتاری، تغییر ظاهر برای متفاوت به نظر رسیدن، فراموش کاری و بی نظمی از عوامل مشکوکی در فرزندان است که والدین باید توجه بیشتری به آن داشته تا از بروز آسیبهای اجتماعی جلوگیری شود.
کارشناس مشاوره در این مراسم با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگیهای زندگی مدرن تعریف شده است، گفت: فضای مجازی همانند هر پدیده ای، منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد و دارای جنبههای منفی و ویرانگری است.
معصومه استقامت افزود: این نوع افراد سعی دارند کجرویهای خود را از دید ناظران قانون اخلاق عمومی و نظم اجتماعی پنهان کنند، چراکه در غیر این صورت با پیگیرد قانونی مواجه میشوند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از ویژگیهای زندگی مدرن تعریف شده است، افزود: فضای مجازی همانند هر پدیده ای، منافع و اثرات مثبتی بر زندگی بشر دارد و دارای جنبههای منفی و ویرانگری است.
کارشناس مشاوره دسترسی ساده به اطلاعات، ورود ساده و سریع با حداقل محدودیت برای دسترسی، برقراری ارتباط با سراسر دنیا، دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی و شرکت در فعالیتهای اقتصادی، علمی و فرهنگی را از ویژگیهای مثبت فضای مجازی عنوان کرد و اذعان داشت: گرایش و اعتیاد نوجوانان به چت روم ها، عشقهای فضای مجازی، سوء استفاده ها، هرزنگاری، سرقت اطلاعات و اخاذی از آسیبهای ناشی از استفاده نادرست از اینترنت و شبکههای مجازی است.
وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چگونگی اینکه مردم بتوانند نزدیکی را از لحاظ مکانی و حقیقی تجربه کنند انقلابی به پا کرده است، اذعان داشت: ارتباطات فیزیکی واقعی به نفع ارتباطهای آنلاین، در حال کاهش هستند و در نتیجه این امر به روابط اجتماعی بیشتر، اما ضعیفتر و طلاق عاطفی یا روانی منجر میشود.
استقامت یادآوری کرد: با وجو اینکه بسیاری از دانش آموزان امروز از امکانات فیس بوک، توئیتر، ایمیل یا پیام فوری با معلمان خود در ارتباط هستند لازم است که یک مرز حرفهای در زمانی که این ابزارها وارد ارتباط میان معلمان و دانش آموزان میشوند، وجود داشته باشد.
اسماء دهواری کارشناس ارشد بالینی و روان شناس در این جلسات اظهار کرد: شکست تحصیلی، فضای منفی و نا امن در مدرسه، انتظارات پایین معلمان و رفتر منزوی و پرخاشگرانه در کلاس از عوامل خطر ساز برای فرزندان است.
وی ادامه داد: در صورت بروز عوامل خطر ساز والدین و معلمان باید محیط با محبت و حمایت کننده را در کنار استانداردها و قوانین صریح و روشن برای رفتارهای مطلوب داشته باشند.
کارشناس بالینی توضیح داد: رواج جرم، خلاف، دسترسی آسان به مواد مخدر و نبود سنتهای فرهنگی و تاریخی هنجارهای اجتماعی هستند که سوء مصرف مواد را تقویت میکنند.
وی در پایان گفت: عدم تمایل به برقراری اتباط و میل تنها ماندن در خانه، رفتار فریب کارانه، بدرفتاری، تغییر ظاهر برای متفاوت به نظر رسیدن، فراموش کاری و بی نظمی از عوامل مشکوکی در فرزندان است که والدین باید توجه بیشتری به آن داشته تا از بروز آسیبهای اجتماعی جلوگیری شود.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار