عضو شواری مرکزی سازمان بسیج اصناف در گفتگو با «بسیج»

دولت امنیت سرمایه گذاری در بازارهای داخلی را تأمین کند

قائم مقامی گفت: حال که سود سپرده های بانکی کاهش یافته است، زمینه برای سوق دادن سرمایه مردم به بخش تولید فراهم شده به شرط آنکه دولت امنیت مورد نیاز برای سرمایه گذاری در بازارهای داخلی ایجاد کند.
کد خبر: ۸۹۶۷۴۰۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

سید مجتبی قائم مقامی عضو شواری مرکزی سازمان بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سیستم ناکارآمد بانکی در کشور را از عوامل اصلی عدم اجرای اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: متأسفانه بانک ها در کشور ما نقدینگی را از مسیر تولید و صنعت خارج کردند و به واسطه گری و بنگاه داری پرداخته اند.

وی تصریح کرد: با این وجود بانک ها نیز در وضعیت مطلوبی به سر نمی برند و با بحران های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند. به اعتقاد من اگر بانک ها واقعا نقدینگی را به سمت تولید سوق می دادند امروز هم خود وضعیت خوبی داشتند و هم نقش بسزایی در رشد اقتصاد کشور ایفا کرده بودند.

این کارشناس مسائل اقتصادی به رکود موجود در صنایع و اصناف اشاره کرد و افزود:حال که سود سپرده های بانکی کاهش یافته است، زمینه برای سوق دادن سرمایه مردم به بخش تولید فراهم شده به شرط آنکه دولت امنیت مورد نیاز و اطمینان خاطر مناسبی را برای سرمایه گذاری در بازارهای داخلی ایجاد کند.

ارسال نظرات