کاروان نمادین قوم بنی اسد در محمودآباد به نمایش در آمد

هیأت عزاداری گلزار شهدای آهومحله محمودآباد با راه‌اندازی دسته و کاروان قوم بنی اسد با محوریت زنان این قوم که پیشاپیش همه با بیل و کلنگ برای کندن قبر در حرکت هستند مراسم عزاداری را به همراه سینه‌زنی و زنجیر زنی برگزار کردند.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۹۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بنا به روایت تاریخی که در روز دوازدهم محرم پس از سه روز از واقعه کربلا و رها شدن پیکر مطهر شهدا در صحرای کربلا و قتلگاه زنان قوم بنی اسد در یک حرکت هماهنگ برای دفن پیکر مطهر شهدا دست به کار شدند.

بدین مناسبت به رسم هر ساله هیأت عزاداری گلزار شهدای آهومحله محمودآباد با راه‌اندازی دسته و کاروان قوم بنی اسد با محوریت زنان این قوم که پیشاپیش همه با بیل و کلنگ برای کندن قبر در حرکت هستند مراسم عزاداری را به همراه سینه‌زنی و زنجیر زنی برگزار کردند.

دسته‌روی قوم بنی اسد از محل گلزار شهدای آهومحله شروع و با نوحه‌سرایی و مداحی به سمت گلزار شهدای گمنام غواص در مهدیه انصارالشهدا در کنارگذر غربی محمودآباد حرکت کردند و در آنجا هم با برگزاری مراسم عزاداری و یادآوری یاد و خاطره شهدای کربلا این مراسم را ادامه دادند.

در پایان هم مداحان با ذکر مصیبت اباعبدالله و یاران باوفایش و متصل کردن واقعه کربلا به کربلای ایران و گرامیداشت شهدای دست بسته غواص که مزار سه نفر از آنها در این مکان بوده برای همه حاضرین آرزوی زیارت تربت پاک اباعبدالله را طلب کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها