خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب:

نظام بانکداری یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی اقتصاد است

امام جمعه میاندوآب گفت: مسائل مربوط به بانکی یکی از مشکلات و معضلات اصلی اقتصادی در کشور ما است که قانون آن نزدیک به 27 سال پیش نوشته شده است.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۰۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در جمع مردم میاندوآب، با تبریک این روز عید، اظهار کرد: روز عید قربان روز بندگی، روز دوری از نفس، روز ذبح نفس و روز عید اکبر و عید الله است.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به روز بانکداری اسلامی و با انتقاد از نظام بانکداری کشور، افزود: مسائل مربوط به نظامی بانکی در کشور، یکی از مشکلات و معضلات اصلی اقتصاد در کشور ما است که قانون آن نزدیک به 27 سال پیش نوشته شده است.

وی با بیان اینکه سود سرمایه گذاری طبق نظر کارشناسان 10 درصد ولی نزدیک 35 درصد سود بانکی به اضافه مالیات و ترم و رکود برخوردارند، افزود: با این وضعیت چگونه می توان توقع داشت که معضل اقتصاد حل شود و تا زمانی که مسائل و مشکلات شبکه بانکی حل نشود، معضل اقتصادی حل نمی شود؟

حسن زاده با اشاره به اینکه بانکداری ما بانکداری ربوی بوده و با بانکداری اسلامی فاصله دارد، تصریح کرد: طبق نظر مراجع عظام تقلید و حضرت امام(ره)، این سودهای بانکی که گرفته می شود، شرعاً اشکال دارند.

امام جمعه میاندوآب در ادامه به مشکل بیکاری در کشور اشاره و اظهار کرد: طبق آمار 6/5 میلیون نفر در کشور جویای کار هستند و از تیم اقتصادی جدید دولت انتظار داریم تا معضل بیکاری را به حداقل برسانند.

وی گفت: طبق وعده ای که دولت داده است، باید هر سال برای نزدیک به یک میلیون نفر اشتغالزایی شود که در نتیجه آن و در صورت عملی شدن در پایان چهار سال دولت، می توان شاهد اشتغالزایی برای چهار میلیون نفر شد.

حسن زاده هم چنین با تاکید بر اینکه همه باید به دولت کمک کنند، تصریح کرد: از تمام اقتصاددانان  و سرمایه گذران داخلی و خارجی می خواهیم تا دولت را کمک و یاری کنند.

وی افزود: از وزارت خارجه نیز توقع داریم تا به جای توقف بر روی مسئله برجام، مسیر صادرات را به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه روان کند.

 

ارسال نظرات