آیه الله صدوقی مازندرانی:

اسلام با معطلی در برخورد با رشوه و اختلاس مخالف است

این‌گونه امروز و فردا کردن ادارات و روزبه‌روز زیادتر شدن رشوه، این‌گونه علنی شدن اختلاس‌ها و دزدی‌ها، این اسلام کوچه و خیابان، اینکه اسلام نیست. کفر است.
کد خبر: ۸۹۰۰۴۸۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله صدوقی مازندرانی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع ساری با انتقاد از شرایط حاکم بر جامعه و از بین رفتن شئون اولیه انسانی و اسلامی در کشور، اظهار کرد: یکی از وظایف حکومت حفظ اهل حکومت است، این نباشد که یک مسؤول به این قانع باشد که دین خود و خانواده‌اش را حفظ کرده است، همچنانی که باید مواظب خانواده خود باشد باید نسبت به جامعه و مردم هم احساس مسؤولیت کند.

وی با طرح این سؤوال که اگر توان مسؤولیت را ندارید چرا رئیس‌جمهور می‌شوید؟ چرا وزیر و امیر می‌شوید؟ این کارها بسیار سنگین است، بیان کرد: اقتصاد و سیر کردن شکم مردم تنها وظیفه دولت نیست، حفظ شئونات اسلام هم وظیفه حکومت است.

آیت‌الله صدوقی‌مازندرانی ادامه داد: حساب کنید در این ستادهای نماز هر سال چه قدر هزینه می‌شود؟ سمینار برگزار می‌کنند و خرج می‌کنند؛ اما مساجد را نگاه کنید؛ یعنی حکومت وظیفه ندارد که ببیند اوضاع مساجد چطور است؟ این ستادها و سمینارها را تعطیل کنید، ببینید مشکل اصلی و نارضایتی مردم از کجاست، آنها را پیدا کنید.

وی اضافه کرد: اگر شهدای اولیه پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی سر از خاک‌بردارند می‌گویند ما برای این اسلام جان ندادیم. این‌گونه امروز و فردا کردن ادارات و روزبه‌روز زیادتر شدن رشوه، این‌گونه علنی شدن اختلاس‌ها و دزدی‌ها، این اسلام کوچه و خیابان، اینکه اسلام نیست. کفر است.

آیت‌الله صدوقی مازندرانی با بیان اینکه ما مسؤول این خون‌ها هستیم، یادآور شد: به ما گفتند چون نظام اسلامی نیست نظام شاهنشاهی را برچیدند، برای شکم حکومت برچیده نشد، به عینه می‌بینیم که منکر معروف و معروف منکر می‌شود، اینجاست که دولت وظیفه دارد خود را تنها به امور سیاسی اختصاص ندهد.

وی تصریح کرد: می‌خواهند فقط اصلِ اسم نظام حفظ شود ولو اینکه چیزی از اسلام نباشد حالا مملکت هر جور که می‌خواهد باشد؛ با شرایط حاکم بر مملکت تمام مسؤولان یقین بدانند که بعد از مردن در عذاب الهی هستند چون‌ نتوانستند مملکت را اداره کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها