مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان:

شهید مطهری فرهنگ منش ها را در کنار فرهنگ دانش ها احیا کرد

مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان گفت: بزگترین تهدیدی که شهید مطهری به معلمها گوشزد می کردند عدم توجه به محتوی در کنار قالب و بسترعلم است که این مهم با احیاء فرهنگ منش در کنار فرهنگ دانش ها انجام پذیر است.
کد خبر: ۸۸۵۵۲۶۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت الاسلام سید حسن مهدی  در همایش تجلیل از فرماندهان واحد های مقاومت دانش آموزی و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج تنگستان گفت: شهید مطهری شخصیت بزرگواری بود که بعد از شهادت همچنان در دلها جای دارد و در روز شهادتش نه تنها مجلس عزایی برپا نمی شود بلکه  گرامیداشت آن بزرگوار با تبریک و تهنیت است.

وی افزود: شهید مطهری همواره  با پرداختن به مباحث معرفتی، فلسفی به دنبال احیا منش ها بود چرا که امروزه ما به علم زدگی بسیاری دچار شده ایم  و از آسیبهای مهمی که معلمین نظام آموزشی ما را تهدید می کند این است که فقط به علم پرداخته می شود و علمی که تبدیل به منش شود متاسفانه از جایگاه خاصی در نظام آموزشی ما برخوردار نیست.

حجت الاسلام مهدی اضافه کرد: امروز در نظام آموزشی ما روش تدریس  و موفقیت در مراتب علمی از کنکور گرفته تا به بعد از اهمیت ویژه ای برخوردار است ولی  از منش و محتوای  که بایستی همراه علوم باشند غافل شده ایم.

وی تصریح کرد: این بدترین آسیب است که دانش آموز ما را تهدید می کند که فرد با داشتن مراتب علمی  از منش  برخوردار نیست و بعضی اوقات در دو راهی قرار می گیرد که به طور مثال نماز را بخواند یا  نه و اینکه چادر را بپوشد یا برعکس.

مهدی خاطر نشان کرد: بزرگترین تهدیدی که شهید مطهری متوجه معلمان می داند و همواره به آنها گوشزد می کند  این است که علاوه بر توجه به قالب و بستر  باید به محتوا نیز پرداخته شود و رسیدن به حد ملوب میسر نخواهد شد مگر اینکه فرهنگ منش ها  در کنار فرهنگ دانش ها احیا شود.

 

ارسال نظرات