همراهی با محرومان؛

اردوهایی جهادی از جنس بهار برای حل معضلات کوخ نشینان

گروه فدائیان عدالت متشکل از دانشجویان و طلبه های مختلف سراسر کشور، سال هاست که با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم تشکیل شده و عمده فعالیت های خود را در جنوب کرمان متمرکز کرده تا با اقدامات عمرانی و فرهنگی به مردم این مناطق خدمات ارائه دهد.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۶۵
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،   اردوی جهادی واژه آشنایی است که در طی سال های اخیر رونق خاصی گرفته است؛ اردوهایی به منظور آبادانی و ساخت و ساز که پای طلبه ها و دانشجویان دغدغه مند را به مناطق محروم باز می کند تا هر اقدامی برای حل مشکلات و معضلات محرومین و کوخ نشینان مورد تجلیل امام راحل انجام دهند.
 گروه فدائیان عدالت متشکل از دانشجویان و طلبه های مختلف سراسر کشور، سال هاست که با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم تشکیل شده و عمده فعالیت های خود را در جنوب کرمان متمرکز کرده تا با اقدامات عمرانی و فرهنگی به مردم این مناطق خدمات ارائه دهد.
در آستانه نوروز ۹۶، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فراهانیاز اردوی نوروزی این گروه در جنوب کرمان می گوید که در ادامه می خوانید؛
 ماموریت جدید شما ازچه زمانی شروع شده و چه اقداماتی صورت خواهد گرفت؟
حجت الاسلام والمسلمین فراهانی: این اردو از ۱۸ اسفند ماه کلید خورد و در ۲۵ اسفند عده ای دیگر اضافه شدند و تا ۵۵ فروردین گروه های مختلف طلبه، دانشجو، کارمند و کارگر از قم، تهران و نقاط مختلف کرمان مانند رفسنجان، انار، شهربابک و سایر مناطق وارد صحنه می شوند.



6

5

برنامه های عمرانی و فرهنگی مختلفی در این دوره انجام خواهد شد؛ کارهای مختلفی لوله کشی آب، ساخت حمام عمومی وسرویس های بهداشتی در یکی از روستاها و ساخت مسجد در روستای صابرآباد را خواهیم داشت. همچنین ارزاق، قربانی، عقیقه و کمک های مردمی را برعهده داریم و برای ایتام متناسب با نیاز آنها، لوازم ضروری تهیه می شود.

1

برنامه های فرهنگی نیز توسط طلاب در روستاهای مختلف به صورت اقامه نماز، سخنرانی، کلاس های فرهنگی مختلف و تبیین احکام برگزار خواهد شد.

عیادت کودکان دارای بیماری خاص ای بی نیز در برنامه گروه جهادی است که برای آنها برنامه های شاد و عیدی در نظر گرفته ایم.

ناب نیوز: چه شهرستان هایی را تحت پوشش قرار می دهید؟

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی: شهرسان های فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را پوشش می دهیم.

20

ناب نیوز: برنامه شما برای سال تحویل در این مناطق چگونه است؟

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی: برای سال تحویل اعضای گروه در نقاطی که هستند؛ سفره هفت سین می اندازند و  مراسم دعا، توسل وجشن را داریم.

ناب نیوز: استقبال مردم این مناطق از فعالیت های گروه فدائیان عدالت چگونه بوده است؟

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی: یکی از مهم ترین مزایای این اردوهای جهادی روحیه دهی به مردم، تجدید قوا و  ایجاد روحیه امیدواری در آنها نسبت به رهبری، نظام و انقلاب است؛ همچنین این امر موجب می شود مردم در روستاها بمانند و دچار مشکلات مهاجرت به شهرها مثل حاشیه نشینی و غیره نخواهند شد.

17

ناب نیوز: این سفرها و اردوها و دوری از خانواده سخت نیست؟

حجت الاسلام والمسلمین فراهانی: ما تا به حال ۶۰ سفر شناسایی داشته ایم و این ۳۶ مین اردویی است که برگزار می  کنیم؛ بهرحال سختی های زیادی وجود دارد اما تحمل میکنیم.

ناب نیوز: از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید سپاسگذاریم.

10

11

4

7

8

21

23

16

17

19

 





ناب نیوز


ارسال نظرات