شاعری:

تجارت 50 ساله چوب جنگل های هیرگانی مازندران را نابود کرد

نتیجه 50 سال بهره‌برداری تجاری از جنگل، از بین رفتن جنگل‌های هیرگانی مازندران بود در حالی که نگاه طرح‌های جنگل‌داری باید احیاء، حفاظت و توسعه باشد.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۸۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج  مازندران، علی‌محمد شاعری در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه دنیا و اقلیم دستخوش تغییر شده و خشکسالی کشور ما را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ریزگردها 24 استان کشور را تهدید جدی کرده است و مقام معظم رهبری عمق نگرانی خود را از وضعیت خوزستان اعلام کرده است.

وی افزود: شاهد افزایش دما و کاهش بارندگی هستیم و طبیعت و محیط‌زیست دچار نوسان و تلاطم شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت زیستی جزء لاینفک امنیت ملی است و کشوری که امنیت زیستی نداشته باشد نمی‌تواند به امنیت پایدار برسد، تصریح کرد: در استفاده نابجا از طبیعت دچار بحران شدیم و بحران آب و محیط‌زیست مهم‌ترین بحران‌های اصلی ایران است.

این مسؤول اظهار کرد: همه مسؤولان وظیفه دارند به درخت و منابع طبیعی پیرامون خود احترام بگذارند تا سالم زندگی کنیم.

شاعری ادامه داد: مجلس دهم به مباحث منابع طبیعی توجه ویژه‌ای دارد و با توجه به نگاه رهبری به این بخش، تصمیمات مهمی گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه 50 سال بهره‌برداری تجاری از جنگل، از بین رفتن جنگل‌ها بود در حالی که نگاه طرح‌های جنگل‌داری باید احیاء، حفاظت و توسعه باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سال 97 طرح‌های جنگل‌داری با هدف بهره‌برداری صنعتی از چوب جنگل ممنوع می‌شود.

شاعری با بیان اینکه طرح‌های گردشگری باید جایگزین طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها شود و زراعت چوب مورد حمایت جدی قرار گیرد، گفت: با واردات چوب نیاز به این کالا را برطرف کنیم و از جنگل‌ها بهره‌برداری نکنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها