مصطفی برزگر
فرمانده سپاه ناحیه سیروان:
فرمانده سپاه ناحیه سیروان گفت: کنترل جمعیت در ایران توطئه استکبار بوده که در گذشته اجرایی و عملیاتی شده است.
کد خبر: ۸۸۲۱۵۵۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد اورنگ، فرمانده سپاه ناحیه سیروان در کارگاه افزایش جمعیت که در مسجد جامع شهر لومار برگزار شد، اظهار کرد: بهمن، ماه پیروزی خون بر شمشیر است و ایام دهه فجر ایامی است که ملت ایران اسلامیبا افتخار مقابل استکبار، رژیم پهلوی و دشمنان داخلی و خارجی مقابله کرد و بر دشمنیآنان پیروز شد.

وی افزود: امروزه بسیاریاز کشورها انقلاب می‌کنند اما انقلاب‌های آنان با انقلاب ما تفاوت‌های زیادی دارد با اینکه این کشورها با سلاح و تجهیزات کامل به جنگ دشمن می‌روند، مردمکشور ما در آن روز‌ها با دست خالی و با سلاح ایمان به مصاف دشمن رفتند.

این مسئول بیان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بود که خداوند متعال، امامعصر(عج) و رهبری آگاه حضرت امام (ره) آن را هدایت می‌کرد و توانست پیروز شود.

اورنگ اضافه کرد: 38 سال از بهار انقلاب می‌گذرد ولی موفق‌ترین انقلاببین دیگر انقلاب‌های دیگر بود.

فرمانده سپاه سیروان با اشاره به وضعیت جمعیت کشور گفت: متاسفانه روند افزایش جمعیت کشور مناسب نیست و اگر همین‌طور پیش برویم در آینده نسل ما پیر و ناکارآمد می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان یکی از معضلات کاهش جمعیت را تک‌فرزندی در خانواده‌ها دانست و عنوان کرد: کشورهای امریکا و اروپایی سالهاست که تشویق بر افزایش جمعیت در کشورهایشان دارند و نقشه آنها این است که جمعیت مسلمانان کم شود.

وی یکی از دغدغه‌های رهبری را کاهش جمعیت و رو به پیری رفتن آن ذکر کرد وگفت: عوامل اقتصادی و هزینه‌های بالای مسکن، تهیه جهیزیه‌های بالا، بیکاری و نبود شغل مناسب ازعوامل افزایش سن ازدواج است.

این مسئول افزود: متروک شدن ارزش‌های دینی و معنوی و نفوذ فرهنگ‌های غلط و آرمان‌گرایی جوانان که می‌خواهند بهترین‌ها را داشته باشند به این مشکل دامن زده است.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان بیان کرد: بر طبق فرموده حضرت رسول اکرم (ص) بایستی جمعیت فرزندان مسلمانان زیاد باشد. ایشان می فرمایند:«ازدواج کنید که من به زیادی جمعیت شما مسلمانان بر ملل دیگر مباهات می کنم.»

اورنگ با بیان اینکه برای رشد اقتصادی بایستی جمعیت زیادی داشته باشیم، ادامه داد: با رشد جمعیت چرخه تولید و رشد اقتصادی رو به رشد می رود و این روند رو به افزاش خواهد رفت.

وی افزود: جمعیت زیاد در یک مدیریت کارآمد نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت بی نظیر است.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان گفت: کنترل جمعیت در ایران توطئه استکبار بوده که در گذشته اجرایی و عملیاتی شده است.

اورنگ به تبیین سیاست های جهانی علیه جمعیت کشورهای اسلامی پرداخت و درادامه افزود: هدف دشمن در تغییرات اجتماعی؛ فرهنگی در بین خانواده ها از طریق تبلیغ برای نکوهش ازدواج، ترویج روابط نامناسب مرد و زن خانواده های ایرانی و اسلامی را هدف گرفته است. و ترویج سقط جنین، سوء استفاده از غذا و دارو و ... نیز از روش های دشمن در این حیطه است.

این کارگاه به همت بسیج حوزه حضرت معصومه(س) لومار برگزار شد.

 
ارسال نظرات