جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام:

ضرورت عزم همه‌جانبه برای مقابله با پیری جمعیت

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: مقابله با پیری جمعیت نیازمند عزم همه‌جانبه است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۳۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶


به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار قدرت‌الله کریمیان جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی، امضا تفاهم نامه‌ها و افتتاح مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) در محل دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سقط جنین فارغ از دلایل علمی نوعی قتل نفس است و با ادامه روند کنونی کشور رو به پیری می‌رود و اگر اقدامی مناسب صورت نگیرد در آینده تجرد قطعی، عدم ازدواج جوانان و مخاطرات پیری جمعیت را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اگر مسئله سقط جنین مهار شود می‌توانیم بحران آینده جمعیت را مدیریت کنیم و برای این کار نیازمند عزم همه‌جانبه هستیم.

کریمیان در ادامه گفت: با زبان هنر می‌توان چالش‌های جمعیتی را به نظر مردم رساند، در این صورت صداوسیما، رسانه‌ها و فضای مجازی نقش‌آفرین هستند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام خاطرنشان کرد::اگر امروز در مقابل مسئله سقط جنین اقدامی موثر صورت ندهیم آیندگان ما را نخواهند بخشید، نقش‌آفرینی دستگاه‌ها می‌تواند در هر زمینه در کاهش آمار سقط موثر باشد.

وی یادآور شد: آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی از طریق دستگاه‌های مختلف با روش‌های گوناگون در سطح جامعه از جمله مواردی است که می‌تواند آمار سقط را کاهش دهد.

کریمیان بیان داشت: عزم همگانی برای مقابله با پیری جمعیت و سقط جنین ضروری است و اگر یک نفر نجات پیدا کنید همه نجات پیدا کرده است و باید با دید اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به این مسئله نگاه کرد.

وی تصریح کرد: جمعیت از عوامل قدرت در هر کشوری است و کشور‌های مختلف برای بالا بردن مولفه‌های قدرت خود اقدام به افزایش جمعیت کرده‌اند.

ارسال نظرات