روان ملت از دروغ و بی توجهی به معیشت با مشکل مواجه است نه از انتقادهای برآمده از دل مردم/

بسیار از کم‌ظرفیتی رئیس دولت یازدهم و از وزرای این دولت تعجب می‌کنم، از وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی شنیدم که نسبت به تذکرات ائمه جمعه موضع بسیار بدی گرفتند و گفتند که انتقادهای ائمه جمعه روی اعصاب و روان مردم است.
کد خبر: ۸۷۶۹۱۵۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه بابل با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در این حوزه فراهم کند، ادامه داد: راهپیمایی 13 آبان منحصر به دانش‌آموزان نبوده، بلکه برای همه اقشار و آحاد ملت است و همه باید در این راهپیمایی شرکت کنند.

روحانی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، تبیین کرد: شهید حسین فهمیده الگویی برجسته برای زنان و مردان و به‌ویژه نوجوانان شد و توانست مقام هدایت و رهبری جامعه را به‌دست گیرد، بنابراین به سبب این فداکاری، روز بسیج دانش‌آموزی به اسم او نامگذاری شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) حق عظیمی بر شیعه دارد و برکات علمی و عملی شیعه از تلاش‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است.

وی افزود: فرصت‌شناسی‌ که امام محمدباقر(ع) در آن عصر نشان داد و جهاد علمی را انجام داد، سبب عظمت شیعه، وسعت فقه شیعه و عمق‌بخشی به معارف اسلام شد.

امام جمعه بابل با اشاره به روز 13 آبان که از روزهای برجسته در تقویم انقلاب اسلامی و تقارن با موضوعاتی مانند تبعید امام راحل در سال 1342 به ترکیه است، تصریح کرد: سران طاغوت به تصور اینکه می‌توانند جریان انقلاب را نابود کنند دست به این کار زدند، اما این کار سبب شعله‌ور شدن انقلاب شد و در 22 بهمن 57 سرنگونی رژیم پهلوی را رقم زد.

روحانی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان، تبیین کرد: دانشجویان متعهد پیرو خط امام با آگاهی و بصیرت کامل دانشجویان مرکز فتنه را شناختند و آن را تسخیر کردند و قدمی جدی برای مبارزه با استکبار برداشتند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی امام راحل از دانشجویان پیرو خط امام نقطه عطفی در جامعه ایجاد کرد، یادآور شد: بصیرت دانشجویان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را رقم زد، روزی که ابهت آمریکا شکسته شد و قدرت و عظمت ملت جلوه‌نمایی کرد.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در این حوزه فراهم کند، ادامه داد: راهپیمایی 13 آبان منحصر به دانش‌آموزان نبوده، بلکه برای همه اقشار و آحاد ملت است و همه باید در این راهپیمایی شرکت کنند.

روحانی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، تبیین کرد: شهید حسین فهمیده الگویی برجسته برای زنان و مردان و به‌ویژه نوجوانان شد و توانست مقام هدایت و رهبری جامعه را به‌دست گیرد، بنابراین به سبب این فداکاری، روز بسیج دانش‌آموزی به اسم او نامگذاری شد.

وی، خواستار با شکوه برگزار کردن راهپیمایی اربعین حسینی برای آشنایی بیشتر جهان از شخصیت و اهداف بلند امام حسین(ع) شد و اضافه کرد: با تشکیل ستادی کشوری، برادرانی پرتلاش در ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا در تلاش هستند تا زمینه اسکان و پذیرایی 3 هزار نفر را در کربلا مهیا کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه دست‌هایی در این استان و شهرستان هستند که از جریان اربعین سوءاستفاده می‌کنند، اظهار کرد: پول این شهرستان در کام آنها مزه کرده است و برخی مؤسسات خیریه نامربوط به حوزه اربعین، وارد شدند و مشغول جمع‌آوری پول به این نام هستند.

روحانی با اشاره به اینکه ستاد رسمی در شهرستان بابل، ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا است که زیر نظر ستاد اربعین کشور فعالیت می‌کند، ادامه داد: ستاد اربعین نیازمند ضروری به پتو و موکت است که امیدوارم به اندازه وسع خود در این حوزه کمک کنید تا زمینه برگزاری باشکوه این مراسم بزرگ فراهم شود.

وی متذکر شد: مردم باید توجه کنند که پول‌های خود را در کجا صرف می‌کنند، نباید پول خود را به افرادی که قصد سوء استفاده از این فرصت را دارند، بدهند و اموال را به هدر دهند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه از جمله صحنه‌های نگران‌کننده از دولت یازدهم، تکه‌پراکنی‌هایی از سوی مسؤولان ارشد این دولت به ائمه جمعه است، تصریح کرد: بسیار از کم‌ظرفیتی رئیس دولت یازدهم و از وزرای این دولت تعجب می‌کنم، از وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی شنیدم که نسبت به تذکرات ائمه جمعه موضع بسیار بدی گرفتند و گفتند که انتقادهای ائمه جمعه روی اعصاب مردم است.

روحانی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم، شدیدترین تذکرات به دولت داده می‌شد اما آنها این تذکرات را می‌پذیرفتند و شاهد این همه بی‌ظرفیتی از آنها نبودیم، این دولت ظرفیت انتقاد را ندارد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است، یادآور شد: وظیفه امام جمعه تذکر نسبت به نگرانی‌های سطح جامعه، انحرافات و امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه بابل ادامه داد: چرا باید وزیری بگوید که ائمه جمعه روی اعصاب مردم راه می‌روند، دو هفته صبر کردم تا شاید آقای وزیر بهداشت مطالب بیان‌شده از سوی خود را اصلاح کند اما عدم اصلاح و جبران آن بیاناتسبب شد که امروز تذکر بدهم.

روحانی با اشاره به اینکه چون شما به مردم دروغ گفتید تذکر ما شما را ناراحت می‌کند، افزود: مردم برخلاف بیانات شما، خوشحال از تذکرات ائمه جمعه هستند که کسی در این کشور به فکر مشکلات مردم است، این نگرانی‌ها از مردم است که از زبان ائمه جمعه بیان می‌شود.

وی عنوان کرد: شایسته است از این حرف ناپسند توبه کنند و به فکر مشکلات مردم باشند نباید حرف‌های ناپختهرا در واکنش به انتقادات بشنویم، این مطالب شنیده شده از سوی رئیس دولت و وزرا سبب ناراحتی ائمه جمعه نمی‌شود، چراکه امامان جمعه آنچه که وظیفه خود می‌بینند و اگر هر پیامدی هم داشته باشد، بیان می‌کنند.

امام جمعه بابلاضافه کرد: از جمله طرح‌هایی که با درایت رهبر معظم انقلاب و پیگیری مجدانه مرحوم آیت‌الله روحانی در شهرستان بابل راه‌اندازی شد کشتارگاه صنعتی استان در این شهرستان بود که با اعتبار اختصاص داده شده از سوی رهبر معظم انقلاب و با اعتبار میلیاردی راه‌اندازی شد.

روحانی گفت: این مرکز با درآمد بسیار بالا و جایگاه بسیار معتبر از سوی سازمان خصوصی‌سازی به افرادی نالایق فروخته شد که این واگذاری خسارت‌های سنگینی وارد کرد، مسؤولان خصوصی‌سازی بررسی کنند و اگر خیانتی انجام شده را جبران کنند، نباید شاهد مدیری نالایق برای این مجموعه باشیمو اختلافات این روزهای مدیریت در این مجموعه این گونه سبب نگرانی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها