دانش آموزان محمودآبادی عازم مناطق راهیان نور در جنوب کشور شدند

دومین گروه از کاروان دانش‌آموزی راهیان نور شهرستان محمودآباد عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۹۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در این مراسم گفت: اعزام شما دانش‌آموزان به مناطق جنگی به این منظور است که از آنها مردهای جنگی، مقاومت و ایثار بسازد.

160 دانش‌آموزان پسر مدارس محمودآباد شامل دبیرستان علامه حلی، شاهد، مدرسه نمونه علامه حسن‌زاده اهلم و هنرستان شهید کلانتری و 20 نفر از همراهان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

محمد رضایی با بیان اینکه شما به سرزمینی می‎روید که زمانی هم‌سن و سال‌های شما آنجا دلاوری‎ها و رشادت‎ها داشتند، افزود: شما به سرزمینی پا می‎گذارید که هر گوشه‌اش و هر وجب از خاکش خون شهیدی ریخته شده است و شما باید به آنها احترام بگذارید.

مدیر آموزش و پرورش محمودآباد خاطر نشان کرد: شما دانش‌آموزان سعی کنید چند روزی را مثل بسیجیان زمان دفاع مقدس زندگی کنید و با سختی‌های احتمالی کنار بیایید و خودتان را همچون شرایط جنگی برای کشور آماده کنید.

 مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان محمودآباد نیز درباره هدف اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور گفت: همانطوری که از اسم راهیان نور پیداست واقعا کسانی که اعزام می‎شوند به سرزمینی که خون شهیدان در آن مناطق ریخته شده است و عمل دفاع جانانه رزمندگان اسلام بود، آنجا واقعاً جایگاه نور است، نور ایمان، نور ایثار، نور فداکاری، نور عمل به قرآن کریم و دفاع از ارزش‎های الهی در آنجا می‎تابد بر دل‌هایی که زندگی روزمره خود را رها می‎کنند و دست به یک هجرت می‎زنند.

حجت‌الاسلام حسین حاجی‌پور افزود: این افراد می‎روند در سرزمینی که جوانان این مرز و بوم به فرمان امام بزرگوارمان خون‌شان ریخته شده و جان‌شان را فدای حفظ اسلام، قرآن، میهن اسلامی کردند و وقتی جوانان امروزی می‎روند و آن صحنه‌ها را می‌‎بینند به یاد آن رشادت‌ها و ایثار و فداکاری می‌افتند و این یکی از اهداف این کاروان‌های راهیان نور است.

وی تصریح کرد: اهداف راهیان نور نسل جدید ما را با آن اهداف و آرمان‌های نسل گذشته انقلاب آشنا می‎کند و این پیوند نسل‌ها با این هدایت‌گری و پیروی از امام و شهدا برقرار می‎شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان محمودآباد اظهار کرد: ترغیب جوانان برای رفتن به اردوهای راهیان نور تبلیغات میدانی است که توسط رسانه‌ها انجام می‎شود و جوانانی که رفتند و آن صحنه‌ها را دیدند و وقتی بازگشتند و مسائل آنجا را مطرح می‎کنند باعث ترغیب دیگران می‎شود و همچنین معلمان و بسیج دانش‌آموزی در ترغیب و تشویق جوانان در رفتن و دیدن چنین مناطقی موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تبیین این مسأله که اگر یک جوان همراه یک گروه حرکت کنند و بتوانند سه تا چهار روز از خانه و زندگی خود دست بردارند و بروند این خودش یک بحث اجتماعی شدن و مسؤولیت‌پذیری است که یک جوان به آن نیاز دارد و برای تکمیل مستقل شدن و ارتقای شخصیت خودش و اینکه بتواند تصمیم بگیرد که بتواند هجرت کند و بتواند جهاد کند و قدر این افراد را که برای این مملکت زحمت کشیدند را بداند.

حاجی‌پور اظهار کرد: این آثاری است که هر انسان عاقلی با کمی فکر می‎تواند ببیند که این به نفع خودش و مملکت و امنیت این جامعه است و آنهایی که مخالفت می‎کنند یا نمی‎دانند و نادان هستند و یا اینکه مغرض هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان محمودآباد در پایان گفت: دور تا دور کشور را ببیند هیچ وقت مانع رفتن جوانان برای دیدن رشادت‌های رزمندگان در مناطق عملیاتی نمی‌شود چون این کار یک نوع علم‌آموزی و آگاهی است.

در پایان دانش‌آموزان با هدایت مسؤولان از زیر دروازه قرآن گذشتند و با دعاهای خانواده‎ها به سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها