حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

سکولاریزه کردن عاشورا خطر بزرگی است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بر لزوم توجه به پیوند سیاسی با واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: جریانی از گذشته و به خصوص امروز می خواهند قضیه عاشورا را سکولار کنند و بگویند روضه بخوانید و گریه کنید اما کاری به پیوند عاشورا با امروز نداشته باشید.
کد خبر: ۸۷۵۷۱۰۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با بیان اینکه باید با عاشورا پیوند عاطفی، عقیدتی، اخلاقی و سیاسی برقرار کرد، اظهار داشت: پیوند عاطفی با اشک، روضه و مداحی محقق می شود و ائمه معصومین(ع) نیز بر این مسئله تاکید داشتند.

وی با اشاره به سیره عاطفی علما و بزرگان دین نسبت به امام حسین(ع)، تصریح کرد: حضرت آیت الله بهجت پنجاه سال روضه داشتند و هم در منزل و مسجد خود مقابل درب می نشستند و می گفتند میخواهم به عزاداران امام حسین(ع) خوش آمدگویی کنم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه آیت الله العظمی مرعشی نجفی عاشق اهلبیت(ع) و روضه بود، ابراز داشت: ایشان به فرزند خود وصیت کرده بودند هنگام رحلت از دنیا، پیکر را مقابل منبر امام حسین بگذارند، یک سوی عمامه را به منبر و سوی دیگر آن را به تابوت ببندند که دخیل سیدالشهدا(ع) باشند و روضه ای از امام حسین(ع) بخوانند و سپس بدن ایشان را تشییع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه کربلا باید معرفت افزایی کند و موجب تقویت توحید و معاد ما شود، ابراز داشت: نمیتوان از کنار کربلا فقط با نگاه عاطفی عبور کرد؛ اگر امام حسین(ع) در شب عاشورا به حضرت زینب(س) می فرماید «خواهرم همه می روند و فقط خدا می ماند» نشان دهنده توجه به معاد است؛ اگر حضرت سیدالشهدا(ع) صبح عاشورا می فرماید «خدایا با تو شروع می کنم» مویّد این پیوند اعتقادی است.

*لزوم تقویت عقاید در مجالس عزاداری

وی بر لزوم تقویت عقاید در مجالس عزاداری تاکید کرد و گفت: امام حسین(ع) باید کانال خداشناسی، معاد، نبوت و امامت باشد.

*لزوم پیوند اخلاقی با عاشورا

این استاد حوزه با اشاره به پیوند اخلاقی با عاشورا، اظهار داشت: سراسر واقعه کربلا ایثار، شجاعت، سخاوت و صداقت است؛ جوانان باید پیوند اخلاقی با عاشورا برقرار کنند و این مسئله ارتباطی با مسلمانی و تشیع هم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تالیف کتاب «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت»، اظهار داشت: «آنتوان بارا» نویسنده مسیحی این کتاب می گوید «عاشق روحیه انقلابی و تواضع امام حسین(ع) هستم؛ افراد انقلابی غالبا متواضع نیستند و افراد متواضع نیز غالبا انقلابی نیستند اما امام حسین(ع) میان تواضع و انقلابی بودن را جمع کرد».

وی افزود: همان امام خمینی(ره) که تاکید می کرد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند در مقابل بچه های یتیم و شهید اشک می ریخت.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) جامع اضداد بود، گفت: حضرت علی(ع) عبدخدا وشیر میدان بود؛ مقابل اشک یتیم متواضع اما در جنگ دلاور بود.

*هشدار نسبت به خطر سکولار کردن عاشورا

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بر لزوم توجه به پیوند سیاسی با واقعه عاشورا تاکید کرد و اظهار داشت: جریانی از گذشته و به خصوص امروز می خواهند قضیه عاشورا را سکولار کنند و بگویند روضه بخوانید و گریه کنید اما کاری به پیوند عاشورا با امروز نداشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه سکولار کردن عاشورا یک خطر بزرگ است، تصریح کرد: امروز نتانیاهو و آل سعود یزیدیان زمان هستند و جوانان شجاع یمن و لبنان مصداق جبهه حسینی می باشند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به پیوند عمیق انقلاب اسلامی با محرم و صفر، اظهار داشت: تبعید امام خمینی(ره) در سال 1342 مقارن با ایام محرم بود؛ عاشورای سال 1357 نیز موجب اوج گرفتن انقلاب اسلامی و سقوط رژیم پهلوی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: نمی شود امروز از عاشورا و امام حسین(ع) تاریخ نقل کنم اما از جنایت های ظالمان سعودی در یمن نگویم.

وی تصریح کرد: نمی شود از زهیر بگوییم که به دنبال امام حسین(ع) آمد و آن گونه فداکاری کرد اما بر لزوم دفاع از نظام اسلامی و ولی فقیه سخن نگوییم.    

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان یادآور شد: اگر تمام دنیا برای امام حسین(ع) گریه کنند اما کاری به امروز نداشته باشند، آمریکا و اسرائیل احساس خطر نمی کنند.


ارسال نظرات