پروین‌خوانی سعید حدادیان برای بانوان شاعر

کارگاه آموزشی شعر و تفکر پروین اعتصامی در دومین روز اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) با حضور و سخنرانی سعید حدادیان، شاعر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۸۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، کارگاه آموزشی شعر و تفکر پروین اعتصامی در دومین روز اردوی آموزشی بانوان شاعر انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) با حضور و سخنرانی سعید حدادیان، شاعر و مادح اهل بیت (ع) برگزار شد.


حدادیان به رفت و آمد بزرگانی مثل دهخدا در خانه ی پدری پروین اعتصامی اشاره کرد و این نکته را از زمینه‌های رشد و شکوفایی این شاعر بزرگ دانست.

این شاعر در کنار زمینه‌ی تشویق و ارتباطات خانوادگی، به دسترسی پروین به متون ادبی جهان اشاره کرد و لزوم این مسئله را برای شاعران جوان یادآور شد: پدر پروین اعتصامی مترجم متون ادبی فرانسه بود و بدین طریق پروین با ادبیات جهان نیز آشنا شد.

 

این شاعر با اشاره به اصلاحیات پدر پروین روی اشعار وی بیان کرد: از آفت‌های روزگار ما این است که شاعر منتظر نقد و اصلاح استادان نمی ماند و شعر را به محض شکفته شدن روی وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود می گذارد.

حدادیان ضمن خوانش بخش‌هایی از شعر گوهر اشک، افزود: پروین واقعا عشق حقیقی را که انگیزه‌ی زندگی است و راه وصل به حق تعالی درک کرده است؛ اما شاعران بانوی امروز بعضا بدون پرده پوشی و حیا در اشعار خود به سرودن می پردازند که این مشکل بزرگی است.

شاعر کتاب «همیشه باران» در پایان سخنان خود با اشاره به اشعار اجتماعی پروین گفت: شاعر باید به زمینه های اجتماعی و پیرامون خود توجه داشته باشد و تنها در عوالم خودش سیر نکند و نسبت به وضعیت اجتماع خود موضع داشته باشد. در واقع بخشی از وظیفه ی شعر افشاگری است.

سعید حدادیان سپس به خوانش بخشی از اشعار پروین برای حضار پرداخت.

دومین اردوی آموزشی شعر جوان بانوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) از دیروز در تهران شروع شده و تا روز جمعه 22 اسفند ماه ادامه دارد. گفتنی است مشروح کارگاه‌های آموزشی اردوی آفتابگردان‌ها به زودی در پایگاه اینترنتی موسسه شهرستان ادب به نشانی www.shahrestanadab.com  منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار