خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه؛

قطعه هنرمندان با خرید زمین های جدید در باغ رضوان ایجاد می شود/ هویت تاریخی و فرهنگی ارومیه به همگان معرفی شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به کمبود جا برای دفن اموات در باغ رضوان این شهر گفت: به هر نحو ممکن باید زمین های جدید خریداری تا ان شاء الله موضوع قطعه هنرمندان در این دوره شورا حل شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۹۷۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور درباره ایجاد قطعه مشاهیر در باغ رضوان ارومیه اظهار کرد: به دنبال خرید زمین برای باغ رضوان هستیم و مقدماتش نیز حل شده است اما چون زمین خریداری شده معارض دارد، هم اکنون به دنبال مصالحه با معارضان هستیم.

وی درباره کمبود جا در باغ رضوان برای دفن اموات افزود: در حال حاضر زمین برای دفن اموات خیلی کم است و به هر نحو ممکن باید زمین های جدید خریداری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: چنانچه امسال با معارضان مصالحه یا تهاتر کنیم ان شاءالله موضوع در این دوره شورا حل خواهد شد.

خلیل پور درباره ساز و کار انتخاب و شناسایی مشاهیر متوفی در جهت دفن در این قطعه نیز ادامه داد: اصولاً اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید متولی چنین امری باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون چنین قطعه ای ایجاد نشده است و چندین دهه است که از این موضوع غافل بوده ایم، تصریح کرد: دلیل این موضوع، عدم پیگیری و عدم مطالبه رسانه ها و یا هنرمندان بوده است اما شاهدیم که امروز مردم نیز در چنین موضوعاتی مطالبه گر شده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم آذربایجان غربی با برشمردن مهمترین مطالبات فرهنگی تأکید کرد: باید فرهنگ شهید و شهادت به ویژه دانش آموزان شهید در کل شهر و در مدارس احیاء شود و تاریخ ارومیه نیز برای بسیاری از شهروندان معلوم نیست، از این رو باید توسط شهرداری و میراث فرهنگی و سایر ادرات ذی ربط تاریخ ارومیه را از رسانه ها به گوش مردم برسانند.

وی با تأکید بر شناساندن هویت واقعی و تاریخی ارومیه اظهار کرد: هویت فرهنگی و اینکه ساکنان تاریخی این دیار چه کسانی بوده اند باید اطلاع رسانی شود و از سویی دیگر ایجاد ارتباط بین تمام ارگانهای فرهنگی و وارد گود کردن تمامی ادارات برای مطالبات فرهنگی، ملی و مذهبی در این راستا از جمله کارهایی است که باید انجام گیرد.

خلیل پور در پاسخ به سؤال اروم نیوز مبنی بر نامگذاری یک روز در سال با عنوان روز شعر و ادب ارومیه به نام یکی از شاعران سده های گذشته تأکید کرد: این مسئله موضوع مهمی است که قابلیت طرح در شورا و تصویب دارد و امکان آن نیز وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از رسانه ها برای طرح نکردن مطالبات فرهنگی و پیگیری نکردن این موضوعات خاطرنشان کرد: عمدتا در این گونه مطالب اصحاب رسانه را مقصر می دانم که تا بحال چنین سوالها و یا چالشهایی را برای شورا مطرح نکرده اند و درباره مسائل فرهنگی مطالبه گر نبوده اند.

ارسال نظرات