مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اعلام کرد:

برگزاری اولین سالگرد شهدای غواص مازندران،19 مردادماه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای غواص و خط شکن استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۸۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد شهدای غواص و خط شکن مازندران با اشاره به اینکه حضور شهدای غواص و خط شکن موج عظیم فرهنگی در مازندران به وجود آورد، بر لزوم تدام این موج تأکید کرد و  اظهار داشت: این موضوع باید در تاریخ این استان ثبت شود.

وی از برگزاری نخستین  سالگرد شهدای غواص و خط شکن در مازندران خبر داد و افزود: این مراسم 19 مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار می‌شود.

ملکی ادامه داد: مراسم سالگرد در شهرهایی که میزبان شهدای غواص هستند نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر انجام تبلیغات محیطی مناسب در ایام برگزاری سالگرد شهدای غواص در مرکز استان و شهرهایی که میزبان شهدای غواص هستند، تأکید کرد و گفت: رسانه استانی نیز با تلاش ویژه به این موضوع بپردازد تا شاهد یک حرکت فرهنگی خوبی در سطح استان شاهد باشیم.

ملکی, برگزاری مراسم گرامی‌داشت شهدا را زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها دانست و افزود: با زنده نگه داشتن این فرهنگ، انقلاب خودمان را بیمه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای گرامی‌داشت شهدای غواص و خط شکن پای کار بیایند، از ایجاد نمایشگاه عکس با موضوع شهدای غواص در پارک ملل ساری در این ایام خبر داد.

تولید کتاب عکس شهدای غواص و خط شکن مازندران

معاون حوزه هنری مازندران نیز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالگرد شهدای غواص و خط شکن گفت: کتاب عکس شهدای غواص و خط‌شکن توسط حوزه هنری مازندران تولید می‌شود.

حجت الاسلام سید ولی هاشمی بیان کرد: برای ثبت لحظه‌های دلداگی مردم با شهدای غواص و خط شکن عکاسان حوزه هنری اعزام شدند و از رامسر تا گلوگاه مراسم تشییع، تدفین و وداع این شهدا به قاب تصویر کشیدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منبع غنی و جامعی از عکس مراسم شهرهای مختلف استان در اختیار این اداره است، گفت: به زودی کتاب عکس شهدای غواص و خط شکن تولید می‌شود.

هاشمی از تدوین کتاب داستان با موضوع شهدای غواص و خط شکن خبر داد و گفت: این کتاب به همت این اداره، آماده چاپ است و به زودی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها