مدیرعامل یک شرکت کارگزاری :

مردم سهام بانکی‌ها را نمی‌خرند/ سهام شرکت‌های پالایشی در بورس قربانی شدند

مدیر عامل شرکت کارگزاری "نواندیشان بازار سرمایه" اعلام کرد که سهام شرکت های پالایشی در بازار سرمایه قربانی سهام صنعت خودرویی‌ها و بانکی‌ها شده و افزود که ارازش ذاتی سهام شرکت های پالایشی بالا بوده و جای رشد خوبی هم خواهند داشت.
کد خبر: ۸۶۸۷۵۹۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن عینی  از عملکرد ضعیف شرکت های بازار گردان سهام بانک ها ابراز تاسف کرد و گفت که در حین تشکیل صف خرید، بازار گردانان سهام بانکها با عرضه زیاد، بازار را اشباع کرده که این امر منجر به از بین رفتن  رغبت خرید سهام بانک ها می شود.

به گفته وی، خریداران، سهامی  را خریداری  می کنند که قابلیت و قدرت رشد داشته باشد و در عین حال افزود که حتی سهام ذوب آهن  نیز  به همین سرنوشت بانکی ها دچار شده  و شرکت سرمایه  گذاری ذخیره فرهنگیان با 17 درصد مالکیت سهام ذوب آهن، با وجود تقاضای زیاد همچنان نسبت به عرضه  آن مبادرت می ورزد که اشباع بازار، سبب می شود کسی سراغ سهام ذوب آهن نرود.

این فعال بازار سرمایه پیش بینی کرد که با توجه به  اخبار خوبی که از لیدرهای بازار یعنی سایپا و  ایران خودرو شنیده می شود جو بازار  تغییر کند و گفت که شرکت سایپا 20 تومان سود اعلام داشته است.

به گفته وی، در هفته آتی، وضعیت  شاخص های بازار سهام بهبود خواهد یافت اما در عین حال،آزاد سازی سهام ساپیا دارای یک  نکته منفی هم بوده که با آزاد شدن حجم بالای سهام،با توجه به  اینکه سهامداران آن روی سود دهی بوده اند، به دنبال فروش سهم و جذب نقدینگی خواهند رفت که بر این اساس ، 20 تومان سود سایپا تحت الشعاع این امر قرار می گیرد.

به گفته وی، باید دید که شرکت سایپا چه سیاستی را در قبال  این موضوع مد نظر خواهد داشت تا بازار سهام  سایپا دچار ریزش نشود.

مدیر عامل شرکت کارگزاری "نو اندیشان بازار سرمایه"، با اشاره به  تشکیل مجلس شورای اسلامی جدید و مجلس خبرگان در خردادماه سالجاری، افزود: آرامش سیاسی  در این ماه پیش درآمد مجامع شرکتها در ماه مورد اشاره خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر، خریداران سهام ، بدون هیجان نسبت به خرید  سهم مبادرت ورزیده و عمده خریدهای کنونی با علم و آگاهی صورت می پذیرد.

عینی، احتمال داد که شاخص کل سهام در خردادماه سالجاری و تیرماه به 80 هزار واحد برسد و تصریح کرد که  بازار سرمایه در شرایط کنونی نیازمند تزریق یک میلیارد دلار نقدینگی بوده که درصورت تحقق این امر، حرکت  شاخص به  آستانه 90 هزار هم بعید نیست.

وی، افت  قیمت دلار در بازار را یکی از  نشانه های مثبت آثار اجرای برجام دانست.

ارسال نظرات