خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

قبح‌زدایی از هنجارهای اجتماعی از آسیب های شبکه های اجتماعی می باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: قبح‌زدایی از برخی هنجارهای اجتماعی و ترویج رفتارهای نامتعارفی از قبیل قماربازی اینترنتی، ازدواج اینترنتی، بروز طلاق عاطفی بین زوج‌ها و... از آسیب‌ها و صدمه های ناشی از عضویت در شبکه‌های اینترنتی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۶۷۲۱۸۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در جمع دانش آموزان بسیجی هنرستان شرف ضمن سخنانی در خصوص عوارض شبکه های اجتماعی گفت: گاهی گفت‌وگوی اینترنتی مداوم در این فضاها باعث شکل‌گیری رابطه عاطفی می‌شود و برای شریک زندگی نگران‌کننده خواهد بود بنابراین لازم است جوان‌ها مخصوصا پس از ازدواج، روابط خود را در این شبکه‌ها محدود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقی خدایی فام، آموزش و فرهنگ‌سازی را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های ناشی از عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی دانست و افزود: با توجه به عضویت و حضور قشر جوان و نوجوان در این شبکه‌ها، نهادهای خانواده و آموزش و پرورش نقش بسزایی در آموزش آسیب‌های ناشی از این شبکه‌ها دارند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه اغلب ارتباطات در این فضا، به صورت نوشتاری است، اغلب فاقد احساسی است که در فضای واقعی، از طریق قدم زدن، سخن گفتن و... به دست می آید لذا افراد با وجود امکانات ارتباطی در فضای مجازی، دیگر اهمیتی به کیفیت روابط نمی دهند و این مسئله، به کاهش بیشتر احساسات منجر می شود.

ارسال نظرات