خبرهای داغ:

ويژه برنامه هفته معلم در دانشكده علوم قرآن خوي برگزار شد

همزمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم ويژه برنامه اي با حضور اساتيد و دانشجويان به همت بسيج دانشجويي سپاه شهرستان خوي در دانشكده علوم قرآني اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۷۹۱۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نماينده منتخب مردم شهرستان خوي و چايپاره با اين عنوان كه منزلت معلم نیازمند توجه مادی نبوده، بلكه بیشتر بايد به دنبال توجه معنوی و اجتماعی در سطح جامعه برای معلمان باشیم،خاطر نشان كرد: معلم و مقام معلمی ارثی است که از انبیاء به صاحبان قلم رسیده است پس این ارث گرانبهایی است. همانطور که رسول گرامی اسلام(ص) میفرماید: آنچه از ما به ارث خواهند برد علم و دانش است نه اموال دنیوی.

دکتر سيد تقي كبيري با اشاره به فرمايش حضرت علي(ع) كه فرمودند: "من علمنی حرفا فقد صرینی عبدا" هر کس کلمه ای به من بیاموزد من عبد و بنده او خواهم بود گفت: لذا ما نیز بایستی قدر زحمات این معلمان بزرگوار را ارج نهیم و ضمن اينكه توسعه و پیشرفت خویش را مدیون اين عزيزان هستيم بايد بدانيم كه تجليل از مقام معلم وظيفه همگاني است.

وي دربیان فلسفه نام گذاری روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم اظهار داشت:دشمنان انقلاب تصور می كردند با به شهادت رساندن استاد مطهری، می توانند بستری را كه برای رشد فكری جامعه فراهم آمده بود متوقف كنند اما جامعه ما توانست با بصيرت كامل و لبيك به منويات رهبري راه شهدا را ادامه داده و به اهداف بسیار بزرگی دست یابند.

كبيري اظهار داشت: نقش فرهنگيان در طول حيات پربركت انقلاب اسلامي و بخصوص در دوران دفاع مقدس بر كسي پوشيده نيست و همواره نقش الگويي در عرصه هاي مختلف بر عهده داشته اند .

گفتني است اجراي برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی ادامه بخش ويژه برنامه روز معلم دانشكده علوم قرآن شهرستان خوي بود.

ارسال نظرات