خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی:

اقتصاد کشورمان مانند دانش هسته‌ای باید درون‌گرا باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: همان‌گونه که در دانش هسته‌ای با تکیه‌ بر درون و بدون همکاری هیچ کشوری خودکفا شده‌ایم، باید در اقتصاد نیز چشم به بیگانگان نداشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۵۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

آیت‌الله اسدالله ایمانیبا برشمردن آثار فردی و اجتماعی و برکات ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب هنگام رسیدگی بیشتر به محرومان جامعه، تقویت ارتباط امت و امام است و بر همین اساس در روایات این ماه را متعلق به امیرالمؤمنین علی (ع) معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رسول مکرم اسلام (ص) چند روزی اعتکاف را در مسجد در این ماه دنبال و پیگیری می‌کردند، افزود: این امر نشان از اهمیت و ارزش اعتکاف دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای، تصریح کرد: کشورهای مختلفی دارای فناوری هسته‌ای هستند که البته از دیگران گرفته‌اند و به سراغ سلاح هسته‌ای رفته‌اند، اما ایران اسلامی در این زمینه خودکفا شده و هیچ کشوری در دانش هسته‌ای با ما همکاری مفید و ارزشمندی نداشته است و حتی دانشمندان هسته‌ای ما را نیز ترور کردند و به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بابیان اینکه همان‌گونه که در دانش هسته‌ای با تکیه‌ بر درون و بدون همکاری هیچ کشوری خودکفا شده‌ایم، باید در اقتصاد نیز چشم به بیگانگان نداشته باشیم.

ایمانی بابیان اینکه باید نگاه خود را به سرمایه و بازوی ایرانی برگردانیم تا در اقتصاد به‌جایی که باید برسیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در مشهد مقدس در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به این نکته اشاره کردند که تفکر خطرناکی در جامعه شکل‌گرفته که بهبودی در اقتصاد را تکیه‌ بر آمریکا می‌داند.

وی افزود: این تفکر خطرناک کنار آمدن و با آمریکا بودن را ترویج می‌کند تا به خواسته‌های استکبار تن دهیم و گام‌به‌گام و به‌تدریج از اصول و آرمان‌های خود عقب‌نشینی کنیم.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به طرح برجام یک، دو، سه، چهار و ... گفت: دشمن می‌خواهد که ما آرام‌آرام از ایده‌های اصلی انقلاب عقب‌نشینی کنیم.

وی پیش‌بینی مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال معظم‌له را عینیت یافته در صحبت‌های اوباما برشمرد و بیان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا توافق‌نامه برجام را فراتر از آنچه آمریکایی‌ها می‌خواسته‌اند دانسته، اما روح توافق هسته‌ای را عملیاتی نشده برشمرده، به این معنی که ایران باید سیگنال‌های لازم را ارائه کند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خواسته‌های بعد از برجام آمریکایی‌ها، دست برداشتن ایران از دفاع از حزب‌الله لبنان، فلسطین، سوریه، بحرین، عراق و یمن است که به‌عنوان روح توافق‌نامه هسته‌ای از آن یاد می‌کنند.

ایمانی همچنین در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز یاد شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت و گفت: مقام معظم رهبری بر تابوت این شهید بزرگوار بوسه زدند.

وی همچنین یاد شهید آوینی، سید شهیدان اهل‌قلم و همچنین شهید مرتضی سلحشور را گرامی داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها