فرمانده سپاه ناحیه فریدونکنار

راهیان نور نسخه مؤثر معرفت افزایی و علاج دین گریزی مدرن در جامعه است

فرمانده سپاه ناحیه فریدونکنار گفت: سفر‌های راهیان نور صراط مستقیم رهروان خلعت شهادت، نسخه مؤثر معرفت افزایی و بصیرت بخشی و علاج رواج دین گریزی مدرن در جامعه ما است.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۲۰
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۷

خبرگزاری بسیج مازندران، سید ولی میر شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج سپاه کربلا با موضوع سفر‌های معنوی راهیان نور گفت: بازدید نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها از سرزمین‌ها و خاکریز‌های ایستادگی، مقاومت و رشادت در طول هشت‌سال دفاع مقدس که از آرمان‌های اسلام ناب محمدی است جای شکر الهی دارد.

وی افزود: وجب به وجب ایران دلاور پرور، گواه است می‌تواند رخدادی تأثیر‌گذار در زندگی هر جوان و نوجوان جامعه داشته باشد.

میرشفیعی اثر‌گذاری هر فرهنگ را به تعمیق و تبیین ارزش‌های آن در دیدگاه و اندیشه نسل‌های متوالی یک جامعه آزاد اندیش و متعالی وابسته دانست و گفت: آنچه در انقلاب اسلامی ملت ستوده ایران و دوران دفاع مقدس رخ داد، فرهنگی انسان‌ساز و سعادت آفرین است که انتقال مفاهیم ارزشمند آن وظیفه همگانی است.

این فرمانده اضافه کرد: در اهمیت سفر‌های راهیان نور همین یک نکته کافی است، که قرار گرفتن در جایگاه عروج شهدا، رزم جانبازان و ایثارگرانی که مردانه ایستادند تا امروز دین و عزت و امنیت ما حفظ شود، سبب تصفیه روح و انگیزه‌ای برای رشد بیش از پیش نهال ایمان در وجود هر مسافر این سرزمین‌ها با یادآوری حماسه‌ها و رشادت‌ها می‌شود.

سید ولی میرشفیعی سفر‌های راهیان نور را نسخه مؤثر معرفت افزایی، بصیرت بخشی و علاج رواج دین گریزی مدرن برشمرد و گفت: تجربه نشان داده است در شرایطی که متأسفانه بسیاری از مسافرت‌ها، سرگرمی‌ها و حتی مراکز آموزشی و تفریحی ما زمینه‌های دین‌گریزی و بی‌اعتنایی به آموزه‌های دینی را در جوانان سبب شده؛ سفر‌های راهیان نور معجونی از نشاط معنوی و دانستنی‌های اعتقادی، تاریخی و حماسی است که گوهر ایمانمان را به نور یاد سرو‌های میدان عشق و شجاعت و عرفان، بیش از پیش جلا می‌بخشد.

وی خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که نفوذ فرهنگی از مهمترین ابعاد خطر نفوذ دشمن در جامعه اسلامی ما به شمار می‌رود و متأسفانه باید اذعان نمود که شبیخون فرهنگی نظام سلطه در سال‌های اخیر شماری از جوانان و دیگر افراد جامعه ما را به بیراهه برده است، آثار روشنی بخش برنامه‌هایی همچون سفر‌های معنوی راهیان نور می‌تواند نوع نگاه نسل آینده کشور را به موضوع ایثار و شهادت و ضرورت ایستادگی در برابر خطر نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف اعتلا بخشد.

وی اعزام کاروان‌های مردمی، دانش آموزی، خودروهای شخصی و خانوادگی به میعادگاه‌های شهدا در غرب و جنوب کشور، به ویژه در ایام نوروز را سنتی نیکو خواند و گفت: آغاز سال جدید در سرزمین‌هایی مقدس که روزگاری رشادت حماسه‌سازان در این خاک‌ها، میهن را بیمه کرد و امروز ما سلامت فرهنگ و استمرار روحیه دشمن شناسی و مقاومت را با حضور در این سفر‌ها تقویت و یادآوری می‌کنیم، خود خلق حماسه‌ای از جنس بصیرت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها