برای ششمین هفته متوالی

سکوهای حفاری نفت آمریکا کاهش یافت

شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفت را برای ششمین هفته متوالی کاهش دادند و این طولانی ترین دوره کاهش سکوها از ژوئن تاکنون است.
کد خبر: ۸۵۷۹۲۳۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شرکت های انرژی آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفت را برای ششمین هفته متوالی کاهش داده اند. این طولانی ترین دوره کاهش سکوها از ژوئن تاکنون است و نشان می دهد کاهش قیمت ها همچنان در حال تاثیرگذاری بر تولید است.
شرکت خدمات نفتی بیکر هاگز در گزارش خود اعلام کرد، شرکت های نفتی، 9 سکوی حفاری را در هفته منتهی به نهم اکتبر از دور خارج کرده اند تا تعداد کل سکوهای حفاری به 605 مورد برسد.
از زمان رسیدن تعداد سکوهای حفاری به بالاترین رقم خود (1609 مورد) در یک سال قبل در همین هفته، متوسط کاهش هفتگی تعداد سکوها 20 مورد بوده است.
بیکر هاگز همچنین گزارش کرده که تعداد سکوهای حفاری گاز طبیعی نیز کاهش یافته و مجموع کل سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا به پایین ترین رقم 13 سال گذشته رسیده است. بر اساس داده های بیکر هاگز که از سال 1987 تاکنون ثبت شده، تعداد سکوهای حفاری گاز در این هفته 6 مورد کاهش داشت و به 189 مورد رسید که پایین ترین رقم در طی حد اقل 28 سال گذشته بود.
کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در طی ماه گذشته 47 سکویی را که در فصل تابستان اضافه شده بود از دور خارج کرده است.
قیمت نفت خام آمریکا این هفته به طور متوسط 48 دلار در هر بشکه بود که بالاتر از قیمت متوسط 45 دلاری هفته گذشته بود. این افزایش ناشی از نگرانی ها در مورد ورود روسیه به جنگ سوریه و افزایش شاخص ها در بازار بورس چین بود.
شرکت های حفاری، این هفته تعداد چاه های نفت در 3 مورد از 4 منطقه اصلی استخراج نفت شیل آمریکا را کاهش داده اند. 10 چاه در منطقه پرمیان در تگزاس غربی و شرق نیومکزیکو تعطیل شده، 2 چاه در منطقه ایگل فورد در تگزاس جنوبی تعطیل شده و یک چاه نیز در منطقه باکان در داکوتای شمالی و مونتانا تعطیل شده است.
ارسال نظرات