خبرهای داغ:
مدیر پیشین حوزه علمیه فارس خبر داد

مدیران 52 حوزه علمیه در فارس حکم‌دار شدند

مدیر پیشین حوزه علمیه فارس گفت: در سال جاری مدیران 52 حوزه علمیه در این استان حکم‌دار شدند و حکم پنج مدیر صادر نشده که با تلاش‌های انجام‌شده حکم آنان نیز به‌زودی داده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۴۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادقی در آئین تودیع و معارفه و نیز آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه در سخنانی اظهار داشت: قرار گرفتن مراکز علمیه زیرپوشش مدیریت حوزه علمیه، آماده‌سازی و تجهیز حوزه علمیه شیراز بااعتباری افزون‌بر 100 میلیون تومان، جذب کارمندان متخصص و جهادی از شش به 20 نفر ازجمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تدوین سند چشم‌انداز حوزه علمیه، طرح آمایش سرزمین، ساماندهی پرونده تحصیلی طلاب، برگزاری یک‌هزار و 750 نشست، ارتقای 13 مدرسه از سطح 1 ‌به ‌2 و 9 مدرسه دیگر به سطح 3 و نیز تاسیس 9 مدرسه آموزشی، تربیت مربیان قرآنی با حضور 500 شرکت کننده و اعطای مدرک به 50 طلبه از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این مدیریت اجرایی شده است.

مدیر پیشین حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: تربیت مربیان فرق و ادیان، برگزاری 50 کارگاه آموزشی و پژوهشی در قالب 16 هزار نفر ساعت و تجهیز کتابخانه و اهدا 20 میلیارد ریال برای خرید کتاب نیز طی چند سال اخیر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدیریت بوده است.

رحیمی صادق با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان فارس رتبه برتر جشنواره علامه حلی را در میان دیگر حوزه‌های علمیه کشور به خود اختصاص داده است، افزود: راه‌اندازی 30 مرکز قرآنی، شرکت در پنج دوره مسابقه‌های نصیر وحدت با حضور 2 هزار طلبه و نیز ساماندهی و ثبت‌نام در سامانه تلبس و نیز تست‌های بصیرت‌افزایی در مدارس علمیه و به طور متمرکز در مرکز این استان طی همین مدت اجرایی شده است.

وی بیان داشت: حرکت جهادی در قالب مجاهده علمی، خودسازی، نظم، برنامه‌ریزی و ایجاد ارتباط علما با مسئولان از دیگر رویکردهای حوزه علمیه استان فارس بوده است.

مدیر پیشین حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: عملیات اجرایی 25 طرح  عمرانی در حوزه‌های علمیه استان فارس آغاز شده که از این تعداد 10 طرح به بهره‌برداری کامل رسیده و مابقی نیز با اقدامات مدیریت جدید راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها