فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر:

امروز کار بسیج مهندسین کشاورزی یک نوع دفاع و جهاد است

مراسم روز قشر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر در نمازخانه معراج سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۳۴۷۸۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مراسم روز قشر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر عصر روز چهارشنبه 3 تیرماه 94 در محل نمازخانه معراج سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار گردید.
 سردار فتح الله جمیری فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت رمضان بیان داشت : ما قبل از ورود به ماه مبارک رمضان آرزو داریم که وارد آن شویم و از فیوضات آن بهره مند گردیم و در این ماه عزیز نیز آرزو داریم که آمرزیده از آن خارج شویم.

سردار جمیری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی به مهندسان و متخصصان این بخش بیان داشت : بسیج امروز یک مجموعه شناخته شده و کارآمد است و این کارآمدی خود را به اثبات رسانده است. وی افزود : در دفاع مقدس در بحث دفاع از مملکت همین عزیزان مهندسین هر یک در رشته خود یک عظمت و بزرگی برای کشور و اسلام آفریدند.


وی ادامه داد : بعد از دفاع مقدس هم جا داشته است که سازمانهایی تشکیل شود که به صورت تخصصی بتوانند به موضوعات مهم بپردازند. وی در همین زمینه افزود : امروز هم یک نوع دفاع و یک نوع جهاد است وکار بسیج مهندسین هم جهاد در بخش کشاورزی است که نیاز به کار و نشست های تخصصی دارد.

وی با انتقاد از عدم برنامه ریزی مسئولین و متولیان کشاورزی برای ورود کشاورزان به حوزه های مختلف تولید، بیان داشت : مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و شیلات می توانند از مجموعه تولید  تا صادرات و یا لااقل بازاریابی و فروش آن در سطح کشور با همکاری جهاد کشاورزی و سایر مجموعه ها بصورت کار کارشناسی منظم و برنامه ریزی شده ورود نمایند. وی در همین زمینه اضافه کرد : این موضوع می تواند از ورود بی رویه افراد در حوزه ای خاص، جلوگیری و مانع ضرر کشاورزان این بخش شود زیرا به طور مثال در یک سال اکثر کشاورزان به کشت گوجه فرنگی روی آورده و بعد از ضرر دهی، سال بعد همگی به سمت کشت هندوانه می روند و این روند در فضایی غیر کنترلی باعث ضرر دهی بیشتر کشاورزان می شود.

سردار جمیری در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: در استان ظرفیت ها و دارایی هایی داریم که دیگر استانها ندارند و باید مانور ما روی این موارد باشد. وی با اشاره به وجود ظرفیت بخش آبزی پروری در استان اضافه کرد : به علت اینکه بسیاری از استانها از این نعمت محرومند در این بخش می توان سرمایه گذاری و کمک های بسیاری کرد.

این مقام مسئول بیان داشت : امروز دیگر بحث ساخت سلاح و کاتیوشا و تانک و توپ نیست بلکه وظیفه ما کمک به اقتصاد مخصوصا در بخش کشاورزی است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی باید به سمت کیفیت بخشی و افزایش راندمان برویم بیان داشت؛ بطور مثال در یک محصول یک کشاورز در هکتار سه تن برداشت می کند و در همان شرایط، کشاورزی دیگر 7 تن و یا بیشتر برداشت می کند، وی تصریح کرد: ما می توانیم در بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با مشاوره و آموزش به کشاورزان میزان تولید محصول را چند برابر کنیم.

سردار جمیری با بیان این مطلب که این کار نیاز به زحمت ، فکر، کار، برنامه ریزی دقیق و هماهنگی بین بخش های مختلف دارد. گفت : باید با کمک و هماهنگی با متولیان امر و متخصصین این امر تلاش کنیم تا این آموزش ها و برنامه ریزی ها بازخورد خوبی برای جامعه داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت : با توجه به مدت زمان کوتاهی که از تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گذشته است کارهای خوبی صورت گرفته و نیاز است که با روحیه بسیجی و جهادی وقت بگذاریم و کار کنیم. وی در همین زمینه افزود: هدف باید تحول و تغییر محسوس و عملی در یک بخش باشد.

سردار جمیری در پایان تصریح کرد : وقتی بحث از اقتصاد مقاومتی می کنیم نه فقط برای شرایط تحریمی امروز است بلکه برای آینده فرزندانمان است که می خواهیم اقتصاد مقاومتی را انجام دهیم.

در ادامه این مراسم از 6 نفر از محققین و پژوهشگران برتر بخش تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، پژوهشکده میگو و حوزه دانشگاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.



ارسال نظرات