خبرهای داغ:

۲۵۲ برنامه به مناسبت هفته بسیج عشایر در خوزستان تدارک دیده شده است

۲۵۲ برنامه به مناسبت هفته بسیج عشایر در خوزستان تدارک دیده شده است
مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولی عصر عج خوزستان با اشاره به هفته بسیج عشایر گفت: ۲۵۲ برنامه به مناسبت این هفته در سراسر استان اجرا و برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۲۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید معاد موسوی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج عشایر در اهواز با بیان اینکه هر روز در هفته بسیج عشایر به یک نام مزین شده است اظهار کرد: روز نخست "عشایر، ایثار و شهادت"، روز دوم "عشایر و جهاد تبیین"، روز سوم "عشایر و امنیت پایدار"، روز چهارم "عشایر، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی"، پنجمین روز "عشایر و زنان نقش آفرین"، هفتمین روز "عشایر و جهش تولید"، ششمین روز "عشایر، نشاط و امید آفرینی" نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: برای روز نخست اجرای ۱۳ یادواره محله محور در روستا‌ها و محله‌هایی که به نام شهید مزین شده سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل خاص از ایثارگران عشایر و برای روز دوم اجرای پویش‌های رسانه‌ای، اجرای پویش بزرگ #من_عشایر_انقلابی_ هستم و برگزاری همایش‌های شهرستانی تعیین شده است.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت، ولی عصر عج خوزستان ادامه داد: در روز سوم با توجه به به مشکلات ایلراه‌ها در مناطق زاگرس نشین و مشکلات امنیتی این حوزه، برنامه‌ریزی شده تا امنیت پایدار ایلراه‌ها مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص سه برنامه تامین امنیت ایل‌راه‌ها و کوچ‌نشینان از طریق فراهم کردن سلاح مجاز و برگزاری گشت‌های محله‌ای اجرا می‌شود.

وی توزیع ۹۰۰ بسته حمایتی در میان حوزه‌های بسیج عشایری، اجرای طرح "شفا" که معاینه رایگان عشایر توسط پزشک عمومی در محله‌های عشایری، مشخص کردن عرصه‌های جهادی در مناطق عشایری روستا‌ها در سه حوزه مدرسه، مسجد و سرویس‌های بهداشتی واعزام ۱۶۰ گروه جهادی به مناطق کم برخوردار و اعزامگروه‌های دامپزشکی را از برنامه‌های روزچهارم این هفته عنوان کرد.

به گفته وی برگزاری یادواره ملی جهاد فاطمی، برگزاری همایش "حجاب برتر، حجاب عشایر"، برگزاری بیش از ۱۷ مسابقه بومی محلی، کوهپیمایی لز جمله برنامه‌های روز پنجم و ششم این هفته به شمار می‌روند.

موسوی افزود: برای روز هفتم نظارت بر تولیدات دامی، کمک به توزیع علوفه دام عشایر و توزیع ۱۰۰ تن علوفه دام به صورت رایگان بین دامداران برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص برنامه‌های سالروز رحلت حضرت امام (ره) بیان کرد: ۲۸۰ نفر از عشایر خوزستان اعم از عرب، بختیاری، بهمئی، قشقایی و لر به عنوان مهمان خاص به مرقد حضرت امام (ره) اعزام می‌شوند و در خوزستان ۱۲ برنامه محوری به صورت عشایری ویژه مراسم رحلت جانسوز امام خمینی (ره) خواهیم داشت.

هفته بسیج عشایر از ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار