خبرهای داغ:

کلاهبردار اینترنتی در تور پلیس شاهرود

شاهرود_ فرمانده انتظامی شاهرود از دستگیری کلاهبردار یک میلیارد ریالی با ترفند ارسال لینک جعلی خرید اینترنتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۲۸۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

کلاهبردار اینترنتی در تور پلیس شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ علیرضا شائینی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در پی شکایت شهروندی به پلیس فتا با توضیح این که پس از کلیک کردن بر روی یک لینک جعلی، حساب بانکی وی خالی شده پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی پیامی با عنوان خرید اینترنتی در یکی از شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده و پس از وارد شدن به لینک ارسالی، مشخصات خود را وارد کرده سپس شخص کلاهبردار با استفاده از اطلاعات بانکی فرد شاکی از سایت خرید کالا به میزان یک میلیارد ریال خرید کرده است.
شائینی با اشاره به تلاش و پیگیری‌های دقیق و اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا اضافه کرد مبلغ سرقتی کمتر از یک ساعت به حساب شخص مالباخته عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها میکنند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از شهروندان خواست: برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به توصیه‌ها و هشدار‌های این سایت توجه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار