مدیرکل صنعت و معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

بسیج سازندگی تداعی‌کننده جهاد سازندگی سابق است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بسیج سازندگی تداعی‌کننده جهاد سازندگی است که در عرصه‌های موردنیاز کشور خوش درخشیده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۳۱۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

 ایرج حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان بیان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی جهاد سازندگی به دستور رهبر کبیر انقلاب به وجود آمد که کلیه سطوح کشاورزی، برق، زیربنایی و اموراتی که حامل مشکلات مردم بود را شامل می‌شد.
 
 وی افزود: در خیلی از مواردی که مردم با مشکل روبه‌رو بودند، مثلاً در بحث جاده‌های روستایی اکثرا جهاد سازندگی آن مشکلات را حل کرد و خیلی هم پیشرفت در کل کشور داشته است، اخیراً باتوجه‌به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص همراهی و همکاری بسیج سازندگی در کلیه سطوح، خیریه ایجاد مزارع، طرح‌های آبرسانی، سیلاب و زلزله و موارد این چنینی که به وجود می‌آید، نیروهای جهادی بسیج فعالیت چشمگیری را از خود به نمایش می‌گذارند.
 
 
  مدیرکل صنعت و معدن و تجارت در حوزه کمک‌رسانی صنعت و معدن اظهار کرد: ما ناظر تمامی مشکلاتی که وجود دارد هستیم، چه در بحث‌های روستایی و چه دیگر مسائل کشور، به‌عنوان‌مثال: سیلاب اخیری که در جنوب استان به وجود آمد، صنعت معدن با خیرین و بسیج سازندگی همراهی و همکاری نزدیکی داشتند.
 
 
 وی یادآور شد: کمک‌هایی که توسط صنعت و معدن جمع‌آوری می‌شد توسط خیرین و بسیج سازندگی در جنوب استان توزیع می‌شد، در بحث معدن هم همان‌طور که استحضار دارید رنگین‌کمان معادن کشور، سیستان و بلوچستان است که در سراسر استان عزمی به وجود آمده است باتوجه‌به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهور که این‌ها باید شکوفا بشوند و از تولید به مصرف برسند.
 
 ایرج حسن‌پور تشریح کرد: با این زنجیرهای به جود آمده معادن، بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم ارتباط نزدیکی با هم پیدا کردند و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که با قضیه معادن در حال کار هستند و همکاری بسیج سازندگی در منطقه ایرانشهر و قسمت‌های مختلف دیگر همراهی با هم دارند.
 
 وی در بحث کشت محصولات در خواستی در داخل استان اذعان کرد: بحث بعدی قضیه نخل‌ها است، نخل‌هایی با خرمای مرغوب و مجوز که در سیستان و بلوچستان در حال کشت است و یا طرح باز کاری در جنوب استان که اینها همه از طریق نیروهای خیر و نیروهای بسیجی و قرارگاه شهید شوشتری که در داخل استان است صورت می‌گیرد.
 
 این مقام مسئول در ادامه گفت: بحث‌های بعدی که به دستور آقای فرماندار در حال همراهی‌شدن است، شهرداری و نیروهای مردمی که نشئت‌گرفته از بسیجیان است با مشارکت هم در حال ایجاد واحدهای تولیدی در داخل استان هستند، در حال حاضر با اجرای طرح منیزیت در منطقه تفتان، باتوجه‌به تأکیدات مقام معظم رهبری و شعار سال که جهش تولید و مشارکت مردمی است در حوزه‌های مختلف در بحث وحدت در حال سازماندهی با مشارکت مردم هستیم.
 
 حسن‌پور خاطرنشان کرد: این‌ها همه از تأکیدات استاندار محترم است که بسیج سازندگی با تمامی ارگان‌ها همکاری داشته باشند تا با مشارکت هم واحدهای تولیدی و سرمایه‌ای که داخل استان ابتر مانده است که مسائل تسهیلاتی و مشکلات خاص است، دنبال شود و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خیلی خوبی باشیم؛ زیرا که زیرساخت‌های خوبی ایجاد می‌شود.
 
 وی افزود: طرح آبرسانی که در سیستان و بلوچستان از طریق همین بسیج سازندگی که صنعت و معدن در بحث تأمین مواد اولیه آن‌ها و خط‌های لوله واحدهای تولیدی در آن مشارکت داشت صورت گرفت و از طریق بسیج سازندگی در سراسر استان طرح آبرسانی دنبال شد که پیشرفت‌های خوبی هم داشتیم و نیروها هم از بین خود مردم اشتغال‌زایی شده است و جهت تأمین نیرو از دیگر استان‌ها کمک گرفته نشده است که در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت و امدادرسانی هستند.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار