معاون استاندار:

سیستان و بلوچستان باید با همکاری و همبستگی همه ساخته شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان نیاز به تقویت فرهنگ کار تیمی داریم، چون معتقدیم این استان باید با همکاری و همبستگی همه ساخته شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۰۰۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،رضا شریفی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حال صنعتی شدن است و برای سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه در استان، نیازمند مشارکت مردم در همه حوزه‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح‌های کلان توسعه ای در سیستان و بلوچستان، تربیت نیروی کار ماهر بیش از هر زمانی اهمیت دارد و باید معدل تخصص کارگران این خطه افزایش یابد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به موضوع اجتماعی سازی امنیت در این استان تاکید کرد و ادامه داد: باید بدون هیچ گونه حاشیه و نگاه صنفی، قومی و مذهبی عقب ماندگی‌های این استان را جبران کنیم.

کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری از کارگران به عنوان موتور پیشران اقتصاد جامعه یاد کرد.

مولوی نذیر احمدسلامی با اشاره به جایگاه و منزلت قشر کارگری در متون اسلامی، اظهار کرد: همانطور که در کلام بزرگان دین و آیات و روایات تاکید شده کار و کارگر ارزشمند است و باید به معنا و مفهوم واقعی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کارگر و کارفرما به مثابه ریل قطار هستند که چرخ اقتصاد و پیشرفت جامعه بر روی آن حرکت می‌کند.

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر جامعه ای می‌خواهد اقتصاد قوی داشته باشد باید ارزش کار و کارگر را تبیین کند.

وی با اشاره به وظایف کارگر و کارفرما در قبال هم، گفت: توجه هر ۲ گروه به تعهدات و وظایف خود، در انجام صحیح کار و افزایش کیفیت محصول و خدمت مؤثر است.

تجلیل از ۱۰۰ کارگر نمونه سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: گرامیداشت هفته کار و کارگر، از ۱۰۰ کارگر نمونه و تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار استان تجلیل شد.

خلیل‌احمد سلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با کارگران، از کارگر بعنوان رکن تولید نام بردند و این نکته تأکید دوباره ای به جایگاه و منزلت قشر کارگری است.

وی افزود: کارگران از اقشار ارزشمند، زحمتکش و شریف جامعه هستند و در هر سازمان و اداره و شرکتی باید مورد احترام ، کرامت و عزت قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: صیانت از سلامت و ارتقای ایمنی کارگران یکی از موضوعات مهمی است که هم وزارت متبوع و هم کارفرمایان روی آن توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح سیستان و بلوچستان انجام شده است، افزود: این بازرسی ها منتج به کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار شده است.

سلامی ادامه داد: برای تکریم کارفرمایانی که به سلامت کارگر و ایمنی محیط کار توجه دارند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی سیستان و بلوچستان، تعدادی از تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی از انتخاب خانه های بهداشت و ایستگاه‌های بهگر نمونه استان هم خبر داد و گفت: هم اینک ۵۸ خانه بهداشت کارگری و ۱۰۲ ایستگاه بهگر در سطح واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان به ارائه خدمات می‌پردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار