خبرهای داغ:

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت علامه شهید مطهری و روز عقیدتی سیاسی در حمیدیه

مراسم بزرگداشت شهادت علامه شهید مطهری و روز عقیدتی سیاسی در حمیدیه برگزار شد
کد خبر: ۹۵۹۵۶۸۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه حمیدیه؛مراسم بزرگداشت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با همکاری حوزه مقاومت بسیج شهید غیوراصلی، حوزه شهدای دانش آموزی و کانون بسیج مداحان و هیئت های مذهبی برگزار گردید  

سرهنگ پاسدار موسی حیاوی با بیان اینکه مخاطب شهید مطهری دائما جوانان بودند و ایشان در سال های پیش از انقلاب اسلامی بنیان های فکری جوانان را در حوزه و دانشگاه با ایدئولوژی اسلامی و عقاید شیعی پایه گذاری کرد افزود: تاثیر شهید مطهری در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار زیاد بود، آثار ایشان با توجه به اینکه با دلسوزی، دغدغه مندی و با خلوص نیت نوشته شده اند فرازمانی هستند. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام حمیدیه عنوان کرد: نسل امروز ما آشنای کافی با شخصیت شهید مطهری ندارند وبرهمین اساس باید این مراسم ها پررنگ تر برگزار شود تا اندیشه های شهید مطهری را برای جوانان و  نوجوانان تبیین کنیم. 

سرهنگ موسی حیاوی فرمانده ناحیه حمیدیه تصریح کرد: با توجه به بیانه گام دوم انقلاب ما درصدد هستیم برنامه های سال را براساس این بیانیه برگزار کنیم و  از این رو که شهید استاد مطهری نظریه پرداز و ایدئولوگ انقلاب بود، اندیشه های شهید مطهری باید مطرح شوند تا جوانان بیشتر آشنا شوند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید لفته پور گفت، شهید مطهری در سطح تراز یک انسان مسلمان و متقی و در عین حال یک عالم و شخصیت دانشمند بوده است. شهید مطهری دارای نظریه و تئوری برای نظام سازی نظام اسلامی بوده است. ایشان در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی هم در حوزه نظام سازی صاحب حرف بوده است.  

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعید لفته پور، با اشاره به تحمل همه رنج‌ها و سختی‌های رسول اکرم(ص) برای تبیین دین اسلام، گفت: عالمان دینی جمهوری اسلامی برای پیروزی انقلاب با الگوبرداری از رسول الله (ص) همه سختی‌ها و شکنجه‌ها را پشت سر گذاشتند تا زمینه‌ساز بروز انقلاب اسلامی شوند. 

امام جمعه شهرستان حمیدیه با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) در مقام علم، معلم و ارزش علم آموزی که فرمودند «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» تصریح کرد: ایشان گنجینه اسرار، عالم به علم لدُنی و علوم غیب هستند و تمامی علوم زمان خود و زمان های بعد را می شناختند. 

در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی سیاسی بسیج در مساجد، پایگاه‌ها و معلمان جهت حمایت و تشکر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در سطح شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد

ارسال نظرات
پر بیننده ها