ارائه طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری موقوفات زنجان در نمایشگاه دستاوردها

زنجان_ مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: دو نمونه از طرح های موفق سرمایه گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و به مرجله اجرا رسیده در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.
کد خبر: ۹۵۹۴۹۷۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

 

ارائه طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری موقوفات زنجان در نمایشگاه دستاوردهابه گزارش خبرگزاری بسیج زنجان مهدی نیکویی اظهار داشت: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرجله اجرا رسیده است در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی افزود: طرح سرمایه گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده که با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار اضافه شده که قابلیت ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را داراست.

مسئول اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقاتی صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق بزودی شروع شده و پس از آن اقدامات اولیه ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تامین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق العاده افزایش یافته و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز موثر است.

نیکویی افزود: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در ۶ بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت و زرع واگذار می‌شد و اخیرا نیز با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود و با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی شدیم و با تامین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت و ساز شروع شده است.

وی ادامه داد: اکنون این موقوفه با پیشرفت ۹۵ درصدی‌امسال به بهره برداری خواهد رسید و ۲ واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد.

مسئول اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحد‌ها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تامین مسکن اقشار کم درآمد بردارد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۸ طرح سرمایه گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان به برای تایید نهایی به سازمان مرکزی ارسال شده که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

نیکویی بیان کرد: بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه دهی است.
گفتنی است، نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت اوقاف از پنجم تا نهم اردیبهشت ماه سالجاری با ۳۰ غرفه در محل هتل بزرگ ارم تهران برپا شده است و میزبان عموم مردم و علاقه‌مندان است.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار