17 شوال روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای گرامی باد.
کد خبر: ۹۵۹۴۴۵۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، 17 شوال سالروز حماسه ای است که تا ابد الگوی تمام پهلوانان و جوانمردان سراسر دنیا قرار گرفت؛ در این روز مولای متقیان حضرت علی علیه السلام که در آن سال ها در سنین جوانی به سر می برد، در نبرد تن به تن با عمر بن عبدود فرمانده قدرتمند قریشیان با ضربه خود او را از پای درآورد، ضربه ای که باعث پیروزی جبهه حق بر باطل شد و به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برتر از عبادت تمام جنیان و انسان‌هاست. اما زمانی که عمر بن عبدود دیگر هیچ راهی جلوی پای خود ندید با پرتاب آب دهان به پیشانی آن حضرت که جلوه‌گاه نور حق و حقیقت بود خواست خشم مولا را برانگیزد، اما حضرت علی علیه السلام با حرکتش درس بزرگی به همه انسان ها دادند و شمشیر خود را زمین گذاشت تا مبادا کسی فکر کند ایشان برای فرونشاندن خشم خود ضربه ای به دشمن میزند و به قول حضرت مولانا به همه ما فهماند که:
از علی آموز اخلاص عمل شیر حق را دان مطهّر از دغل
گفت من تیغ از پی حق می‌زنم بندهٔ حقم نه مأمور تنم
شیر حقم، نیستم شیر هوا فعل من بر دین من باشد گوا
آن اتفاق بزرگ چراغ راهی برای تمام انسان های جوانمرد و آزاده جهان شد و از آنجا که ورزشکاران نیروی بدنی بالایی دارند، راه مولای خود را الگو قرار دادند تا مبادا بخاطر هوای نفس از قدرت خود استفاده کنند؛ به همین دلیل است که ورزش، فرهنگ و آیین پهلوانی به تربیت جسم و جان به صورت توأمان می پردازند. نمونه این جوانمردان 5135 شهید ورزشکار است که حاضر شدند جان خود را بر کف دست بگیرند تا مردم سرزمین‌مان در امنیت کامل به سر ببرند.
در همین راستا سازمان بسیج ورزشکاران تأسیس شد که هدف آن نشر فرهنگ پهلوانی و جوانمردی است. امروز ورزشکاران ما همواره در صف اول تمام اقدامات خیرخواهانه قرار دارند؛ هر زمان مشکلی برای مردم عزیز کشورمان رخ داده است، آنان برای کمک به هموطنان خود شتافتند؛ در زلزله، سیل، کمک های مومنانه، رسیدگی به افراد کم بضاعت، شاد کردن دل کودکان، دفاع از ارزش های انقلاب مردم ایران و ... همیشه در صحنه حاضر بودند. بسیج ورزشکاران هم به عنوان مرکز ثقل جامعه ورزش در مباحث فرهنگی سعی کرده ورزشکاران را در کمک به مردم یاری دهد و با سازماندهی آنان کمک های موثرتری به مردم داده شود.
این روز فرخنده را به تمامی جامعه ورزش و دلباختگان ایران اسلامی تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت و سربلندی برای خدمتگزاران به مردم شریف کشورمان داریم.

روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای گرامی باد

ارسال نظرات
آخرین اخبار