استاندار ایلام گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از نظر بهره وری، بایستی صحت‌سنجی، راستی‌آزمایی و پایش شود.
کد خبر: ۹۵۹۴۲۴۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا» روز چهارشنبه در نشست کمیته بهره‌وری استان، با بیان این‌که ۳.۵ درصد از رشد بهره‌وری ۸.۶ درصدی استان مربوط به بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: جمع جبری عملکرد ارزیابی دستگاه‌های اجرایی از نظر بهره‌وری، مشخص‌کننده وضعیت کلی بهره‌وری استان در کشور است. بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا اهتمام داشته باشند.

 

وی افزود: دستگاه‌ها از نظر میزان بهره‌وری به‌صورت ماهانه ارزیابی شوند و پس از ارسال گزارش بهره‌وری، مستندات توسط دبیرخانه کمیته بهره‌وری استان یعنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.

 

بهرام‌نیا میزان بهره‌وری را از معیارهای مهم برای ارزیابی مدیران ذکر کرد و گفت: عملکرد بهره‌وری هر اداره‌کل، ماهانه صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی می‌شود و مستندات بهره‌وری هر دستگاه‌ مورد پایش قرار می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: میانگین عملکرد دستگاه‌های مشمول بهره‌وری، میانگین بهره‌وری استان است، هر ماه کمیته بهره‌وری تشکیل شود و دستگاه‌ها میزان بهره‌وری را ارایه دهند.

 

بهرام نیا تصریح کرد: کمیته بهره‌وری یکی از نشست‌های حائز اهمیت است که باعث تحول در همه حوزه‌های استان می شود؛ همه به این جلسه عنایت ویژه داشته باشند و گزارش های خود را حول محورهای تعیین شده اعلام کنند.

 

وی گفت: چهار حوزه بسیار مهم در شاخص های بهره‌وری شامل تنش آبی، گردشگری، کشاورزی و صنعت است که ۱۸ دستگاه در این چهار حوزه هم‌افزایی دارند.

 

در این نشست مصوب شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در یک‌ماه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهره‌وری را صحت‌سنجی و در نشست بعدی ارایه کند.

 

همچنین مصوب شد دستگاه‌های اجرایی ۱۸گانه مشمول بهره‌وری، در نشست بعدی کمیته بهره‌وری کارنامه رسمی و نمره تحقق بهره‌وری و جایگاه خود را در کشور از حیث بهره‌وری اعلام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار