زنجان-در چهل و پنج سال گذشته، الهام‌بخشی انقلاب اسلامی در ساحت اقتصاد را برجسته خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۳۸۲۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

تحقق جهش تولید در فضای جهاد تبیین

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ در چهل و پنج سال گذشته، الهام‌بخشی انقلاب اسلامی در ساحت اقتصاد را برجسته خواهد کرد. معانی و آرمان‌های بزرگ، همواره به اسوه‌هایی نیازمندند که تحقق آن‌ها را امکان‌پذیرتر و میسّرتر خواهد کرد و در پرتو مطالبه‌ی مؤکد «جهاد تبیین» از سوی رهبر معظم انقلاب، نیازمند نهضت فرهنگی بزرگ و فراگیری هستیم که بتواند در گفتگو و ارتباط با جمهور مردم، بر «اقناع‌سازی» متمرکز شود؛ فهرست وسیعی از عناوین و موضوعاتی را می‌توان برشمرد که نیازمند تقویت وضعیت گفتمانی آن‌ها در سطح عمومی هستیم، از جمله: تقویت روحیه‌ی کار و تولیدگرایی، پرهیز از مصرف‌گرایی و توجه به ساده‌زیستی، تقویت توجه به کالا‌های داخلی، افشای اهداف دشمن در اعمال تحریم‌ها، قوت‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی به‌ویژه در حوزه‌ی اقتصاد

به بیان دیگر، جهش تولید بر فرهنگ جهادی و انقلابی امکان‌پذیر خواهد بود؛ این مهم، نیازمند طرح و برجسته شدن در فضای جهاد تبیین است.

تولید نوشداروی اقتصاد و حلّال اصلی‌ترین مشکلات اقتصاد ماست. دو مشکل اصلی که مردم را اذیّت می‌کند تورم و بیکاری است و ریشه اصلی هر دو مشکل کمبود تولید و راه حل آن نیز رشد تولید است.

اگر تولید رشد کند تورم به طور اساسی و ریشه‌ای مهار می‌شود چرا که رشد تولید باعث ایجاد اشتغال شده و بیکاری را کاهش می‌دهد و میتواند رشد دهنده عدالت نیز باشد.

اینکه کشور ما الان چند سال است که دچار تورم سنگینی است یکی از دلایل اصلی و ریشه‌ای‌اش این است که تولیدمان زیاد نیست. در دهه‌ی از دست‌رفته‌ی ۹۰ رشد تولید منفی و باعث شد که مهار تورم دشوار و دشوارتر شود. تأکید درست و راهبردی رهبر معظّم انقلاب بر اینکه تولید رشد کند و توجه‌ها به تولید بشود به همین دلیل است. تولید درست بشود بقیه‌ی مشکلات هم به تدریج حل می‌شود.

منظور از مردمی کردن اقتصاد این است که همه‌ی شهروندان جمهوری اسلامی بتوانند وارد کسب و کار و کاسبی درست بشوند.

حالا اگر یک شهروند جمهوری اسلامی بخواهد کاسبی شخصی داشته باشد باید بتواند راحت وارد بازار بشود. در حال حاضر به دلایل مختلف فرهنگی و قانونی و ساختاری مردم به‌راحتی نمی‌توانند کسب و کار داشته باشند. مردمی‌سازی اقتصاد یعنی بچه‌ی کارمند و کارگر هم بتواند در آینده مغازه داشته باشد و کاسبی شخصی کند. کسب و کار شخصی یک آرزوی غیرممکن دست‌نیافتنی نباشد.

مردمی‌سازی اقتصاد یعنی اینکه ذهنیت‌های مردم و مسئولان، مقررات زائد و رویه‌های موجود را طوری اصلاح کنیم که هر شهروند جمهوری اسلامی بتواند کسب و کار شخصی راه بیندازد.


ما اگر بخواهیم واقعاً تولید جهش کند و مردم آثار رشد تولید و جهش تولید را در مهار تورم و ایجاد اشتغال ببینند و فرمایش رهبر معظم انقلاب زمین نماند و به طور کامل اجرا شود، باید هر چیزی که مخلّ سرمایه‌گذاری هست را کشف و حذف کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار